ΤΟ ΧΑΛΙ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΑΛΑΛΙ !!


Από Αναγνώστη (υποψιασμένο…)

Μια από τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου που μου έκανε και συνεχίζει να μου προκαλεί εντύπωση είναι το “Ξύπνα Βασίλη”.

Σ’ αυτή λοιπόν την αγαπημένη ασπρόμαυρη κωμωδία οι ήρωες, σαν άλλοι “χαμαιλέοντες”, οδηγούνται στην υιοθέτηση ιδεών, ιδεολογιών, στάσεων, συμπεριφορών, πράξεων και αισθητικών προτύπων ανακόλουθων με το πρότερο  σύστημα αρχών και πεποιθήσεών τους.

Έτσι το ΤΙΠΟΤΑ τείνει ν’ αποτελέσει ΚΑΤΙ με την προβολή ΦΑΝΦΑΡΩΝ ως ΦΑΡΩΝ στην ασπρόμαυρη πραγματικότητά τους με συνέπεια την εισαγωγή του τραγικού στοιχείου στη δομή του έργου.

Αναρωτιέμαι πόσες ομοιότητες  μπορούν να βρεθούν στη σημερινή έγχρωμη  πραγματικότητα που ζούμε και πόσοι παραλληλισμοί θα ήταν επιτυχείς στο κωμικοτραγικό κλίμα της δικής μας καθημερινότητας.

Άτομα, που μέχρι πρότινος εκπροσωπούσαν την ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, την ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ, την ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ, που προσωποποιούσαν τη ΜΙΖΕΡΙΑ, την ΕΜΠΑΘΕΙΑ, τη ΔΥΣΤΟΚΙΑ, και χαρακτηρίζονταν με πλήθος κοσμητικών επιθέτων που οδηγούσαν ή δημιουργούσαν προϋποθέσεις μηνύσεων, ξαφνικά προβάλλονται ως οι ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ, οι ΙΚΑΝΟΙ, οι ΑΞΙΟΙ να βάλουν αυτόν τον τόπο σε τροχιά ανάπτυξης (τόσο καιρό γιατί δεν το έκαναν;)

Είναι οι άλλοι “ΦΑΝΦΑΡΕΣ” που την κενότητά και την απραξία τους έμαθαν να την στολίζουν με λόγια ακαταλαβίστικα σκορπώντας για άλλη μια φορά φρούδες ελπίδες (φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες).

Είναι όμως και οι άλλοι, οι οσφυοκάμπτες της πολιτικής μας ζωής, που τις ερμηνείες τους πραγματικά θα ζήλευαν οι αείμνηστοι μεγάλοι ηθοποιοί μας, που ενσάρκωσαν τέτοιους τύπους στην οθόνη (Αλεξανδράκης, Ναθαναήλ).

Αυτοί λοιπόν οι τύποι, προσφέρουν κατά καιρούς το όχημα για νομιμοποίηση αθεμελίωτων επιλογών. Είναι αναγνωρίσιμοι από τις αντιφάσεις τους.

Εάν για παράδειγμα διαθέτουν έντυπο, έχουν μια επιπλέον εξουσία, αφού βρίσκονται στην πλεονεκτική θέση να επηρεάζουν και να διαμορφώνουν (ίσως) την κοινή γνώμη. Δεν είναι δύσκολο  να τους ξεχωρίσετε. Ψάξτε τα φύλλα τους. Τί έλεγαν χθες και ποιους διαφημίζουν σήμερα. Να μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να τους εντοπίσετε:

  1. Ποιό έντυπο καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας “στόλιζε” τον νυν δήμαρχο Θερμαϊκού για ανικανότητα, ανευθυνότητα κλπ;
  2. Ποιό έντυπο πρόβαλλε “εικόνες ντροπής” όπως τις χαρακτήριζε από πλάνα της καθημερινότητάς μας (σκουπίδια, πλημμύρες κλπ) ;
  3. Σε ποιό έντυπο γίναμε μάρτυρες παροιμιώδους κόντρας με δημοτικό σύμβουλο, που είναι και τώρα υποψήφιος συγκεκριμένης παράταξης;

Θα μπορούσε να συνεχιστεί ο κατάλογος των ερωτήσεων και σε επιμέρους θέματα, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε αυτό θα καταλάμβανε ολόκληρο το κείμενο. Έτσι περιορίζομαι να αναφέρω ότι για τα παραπάνω ερωτήματα βρίσκονται εύκολα οι απαντήσεις εαν δοθεί προσοχή στα παρακάτω:

Το ίδιο έντυπο διαφημίζει σήμερα το έργο του “Ανίκανου” και “Ανεπαρκή” για τόσα χρόνια δημάρχου (γίνονται και θαύματα, αλλά ας μην ξεχνάμε πως αυτά συντελούνται πάντα σε προεκλογική περίοδο) και προβάλλει την κάθοδό του φιλοξενώντας συνεντεύξεις κολακευτικές για το πρόσωπό του.

Μα θα μου πείτε “για χάριν της ενημέρωσης” !!!!

Το ίδιο έντυπο που πρόβαλλε το χάλι μας όλα τα προηγούμενα  χρόνια, τώρα μας ενημερώνει για τις ευκαιρίες ανάπτυξης του προγράμματος του συγκεκριμένου συνδυασμού.

ΧΑΛΑΛΙ ποιού, άραγε γίνονται όλα αυτά; (απορία ψάλτου – βηξ).

Στο ίδιο έντυπο τέλος, που παρακολουθούσαμε  επί τόσα χρόνια την κόντρα (προσωπική;) με δημοτικό σύμβουλο, τώρα βλέπουμε δημοσιεύματα αβροφροσύνης με αναφορά σε διακρίσεις και επαίνους του συγκεκριμένου συμβούλου.

Προς όφελος της αντικειμενικής πληροφόρησης θα μου πείτε !!!! (αφού οι εκλογές έχουν και δεύτερη Κυριακή!).

Το σύνδρομο λοιπόν της επιλεκτικής οσφυοκαμψίας έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και οι χαμαιλέοντες της κοινωνικής μας ζωής ξεχωρίζουν από το γεγονός ότι “γλύφουν εκεί που μέχρι χθες έφτυναν”.

Προς χάριν λοιπόν και της δικής τους ενημέρωσης τους πληροφορούμε πως οι απανταχού Βασίληδες ξύπνησαν.

Αντιλαμβάνονται: Πότε διατυπώνονται με αστόχαστο τρόπο και χωρίς επιχειρηματολογία, στερούμενες περιεχομένου “ΓΝΩΜΕΣ”.

Πότε οι “ΓΝΩΜΕΣ” αυτές φιλοδοξούν να μας κάνουν να υιοθετήσουμε τις προκαταλήψεις μια ομάδας.

Πότε οι “ΓΝΩΜΕΣ” είναι ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΙΣ και αποφεύγουν την εκφορά κάθε είδους απόδειξης.

Άρα είμαστε σε θέση να διακρίνουμε στα διάφορα επίπεδα της πληροφόρησης το ΘΕΜΑ, τη ΘΕΣΗ, το ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ (αυτό που στοχεύει έμμεσα η θέση), τα ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ, τα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ και κατά συνέπεια  είμαστε έτοιμοι να απορρίψουμε την προσωπική ωφελιμιστική ΣΤΑΣΗ από την οποία γεννιούνται οι ΓΝΩΜΕΣ και προβάλλονται οι ΑΛΗΘΕΙΕΣ και να έρθουμε σε ρήξη με οποιαδήποτε “ΦΑΝΦΑΡΑ” υποτιμά τη νοημοσύνη μας.

ΥΠΟΨΙΑΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΜΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα καὶ σημειώθηκε ὡς , , . Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Σχολιάστε

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.