Μία νίκη και ένα… ξεβράκωμα


του Γαλαξιάρχη

Τους αποκάλεσαν απαξιωτικά “κίνημα των τζαμπατζήδων” και “εξέγερση των ΙΧδων”. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το μοναδικό ίσως συντονισμένο κίνημα με πανελλαδική, μόνιμη και κλιμακούμενη δράση. Μπορεί να πυροδοτείται από μικροαστούς, αλλά ίσως αυτή η πραγματικότητα να αποτελεί και την πλέον ενθαρρυντική κινηματική ένδειξη  μίας κοινωνικής ομάδας που θεωρείται “άχρηστη”. Μία ακόμη πραγματικότητα: Η κυβέρνηση βρίσκεται σε πανικό, καθώς οι εργοδότες της “εθνικοί εργολάβοι” έχουν αρχίσει να μετράνε χασούρα και να γαβγίζουν παράφωνα, απειλώντας με εγκατάλειψη των έργων οδοποιίας, δηλαδή των χιλιάδων κορίνων που έχουν απλώσει σε ένα μισοξεχαρβαλωμένο δίκτυο επαρχιακών οδών που κάποιοι θέλουν να βαφτίζουν “εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων”.

Πληρώστε τους το ΦΠΑ

Σύμφωνα με τα στοιχεία από διάφορες πηγές, τον τελευταίο χρόνο, έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 600 χιλιάδες διελεύσεις οχημάτων χωρίς να καταβληθεί το αντίστοιχο αντίτιμο των διοδίων. Αν υπολογίσουμε λοιπόν, πως ο οδηγός κάθε οχήματος έπρεπε να πληρώσει κατά μέσο όρο π.χ. 5 ευρώ (!), τότε τα ποσό που δεν κατάφεραν να εισπράξουν οι εταιρείες, ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ και ο ΦΠΑ που δεν εισέπραξε το ελληνικό κράτος περίπου στο 1 εκατ. Ευρώ.

Γράφει η σημερινή Αυγή:

«Το υπουργείο Υποδομών, διά του υφυπουργού Γ. Μαγκριώτη, με το ΠΑΣΟΚ να έχει ψηφίσει αδιαμαρτύρητα τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης της κυβέρνησης της Ν.Δ. το 2007, υποκριτικά διεκτραγωδεί τα προβλήματα των συμβάσεων συντασσόμενος και με τους εργολάβους και με τους πολίτες που διαμαρτύρονται. Μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του Σκάι υποστήριξε πως οι εργολάβοι απειλούν να εγκαταλείψουν τα έργα λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων, η απροθυμία των τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των κοινοπραξιών και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων από πλευράς Δημοσίου. Παρ’ ότι παραδέχθηκε ότι “οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα ακριβά διόδια”, ταυτόχρονα μίλησε “για λάθος κίνηση να μην πληρώνουν διόδια”. Κινδυνολογώντας υποστήριξε ότι ζημιώνεται το κράτος που δεν εισπράττει τον ΦΠΑ, αλλά και οι κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά και θα στραφούν εναντίον του Δημοσίου. Έθεσε εκ νέου θέμα επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης, κάτι που αποτελούσε προεκλογική σημαία του ΠΑΣΟΚ “για να μειώσει τις τιμές των διοδίων”, οι οποίες εν τω μεταξύ πήραν φωτιά»

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ξεβρακώνεται για μία ακόμη φορά στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει το κέρδος του «εθνικού εργολάβου» εις βάρος των πολιτών. Επικαλείται το ΦΠΑ που χάνει η ίδια, άρα κατά τη λογική της τα κρατικά έσοδα (δηλαδή «εμείς»), αλλά κάνει γαργάρα το εξασφαλισμένο κέρδος (πάνω από 10%) του ιδιώτη για ένα έργο που και έχει ήδη πληρωθεί και δεν έχει καν ολοκληρωθεί. Μάλιστα σκαρφίζονται αυτό το κόλπο ώστε να μετατρέψουν το ιδιωτικό χαράτσι σε δημόσια οφειλή, ώστε να μπορούν να παρέμβουν στο κίνημα εναντίον των διοδίων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας: «με ρύθμιση που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, τα διόδια θα χαρακτηρίζονται δημόσιο έσοδο, θα προβλέπεται πρόστιμο για όσους δεν πληρώνουν που θα εισπράττεται μέσω των ΔΟΥ και μάλιστα με προσαύξηση για την καθυστερημένη καταβολή». Αν νομοθετήσουν κάτι τέτοιο, τότε θα πρόκειται για ένα ακόμη πανηγυρικό ξεβράκωμα της άθλιας υποταγής των “σοσιαλδημοκρατών” της εξουσίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο υπηρετούν σαν πιστά σκυλάκια.

Αν θέλετε λοιπόν να τους… πεθάνετε στη νομιμότητα, κάντε το εξής απλό: Πληρώστε μόνο το ΦΠΑ (23% επί της τιμής του διοδίου). Έτσι, ακόμη και ο Μαγκριώτης, ως γνήσιο σοσιαλιστικό τέκνο, οφείλει να ενταχθεί στο κίνημα…

Ζαphod

___________________________________________________________________________

Εσφαλμένη η απάντηση της Αρχής για τις κάμερες στα διόδια

Όπως έχει δημοσιοποιηθεί, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέτρεψε με απαντητικό της σημείωμα προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, την χρήση εικόνων από τα αυτοκίνητα που διέρχονται χωρίς να πληρώσουν διόδια, προκειμένου οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τους δρόμους να μπορούν να στραφούν δικαστικώς εναντίον των οδηγών.

Πρόκειται για μια νομικά εσφαλμένη απόφαση της Αρχής, η οποία υποπίπτει σε σοβαρή και ανεξήγητη αντίφαση σε σχέση με την Γνωμοδότηση 1/2009 (βλ. εδώ), με την οποία η Αρχή έκρινε αντισυνταγματική την τότε τροπολογία για τις κάμερες, όταν η ΝΔ επέβαλε την νομοθετική εξαίρεση εφαρμογής της προστασίας προσωπικών δεδομένων από κάθε κάμερα του δημοσίου.

Σε εκείνη την Γνωμοδότηση, η Αρχή επέμενε – ορθά- ότι η λειτουργία των καμερών προϋποθέτει την θέσπιση ειδικής νομοθεσίας με την οποία θα προβλέπονται συγκεκριμένες διατάξεις για τη συλλογή, την αποθήκευση, τη χρήση και την διαβίβαση των δεδομένων. Διαφορετικά, μια γενική διάταξη που λέει απλώς ότι “επιτρέπεται η λειτουργία καμερών”, χωρίς την πρόβλεψη σαφών όρων συλλογής εικόνων και δικαιωμάτων για τους πολίτες είναι αντίθετη στο Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Η Αρχή ξέχασε αυτές τις συνταγματικές αξιολογήσεις της στην απάντηση που έδωσε στα δύο Υπουργεία για τις κάμερες των διοδίων. Αναφέρει ότι οι συμβάσεις που έχουν οι επιχειρήσεις με το κράτος περιλαμβάνουν ως όρο την υποχρέωση του Δημοσίου για χορήγηση “άδειας χρήσης ηλεκτρονικών τεχνικών συσκευών για τη βεβαίωση της μη καταβολής από τους χρήστες του ισχύοντος διοδίου τέλους από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων”. Αυτός ο συμβατικός όρος θεωρήθηκε επαρκής νομική βάση για την Αρχή, η οποία έσπευσε να θεωρήσει ότι με αυτόν τον τρόπο πληρούται η εξαίρεση του άρθρου 5 παρ. 2 στ. β’ του Ν.2472 (εκπλήρωση νομικής υποχρέωσης του υπεύθυνου επεξεργασίας), χωρίς όμως η Αρχή αυτή τη φορά να εξετάσει τη συνταγματικότητα της συγκεκριμένης διάταξης, όπως είχε πράξει με την Γνωμοδότηση 1/2009. Διότι εάν είχε εξετάσει τη συνταγματικότητα θα διαπίστωνε και πάλι ότι ελλείπουν οι σαφείς νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν τους όρους συλλογής των προσωπικών δεδομένων από αυτές τις κάμερες.

Επίσης, ως μέτρο, η συλλογή φωτογραφιών δεν είναι το ηπιότερο: θα μπορούσε η καταγραφή να γίνεται χειρόγραφα από έναν υπάλληλο των διοδίων ή ακόμη ορθότερα από κάποιον προανακριτικό υπάλληλο. Διότι η κάμερα δίνει μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να διωχθούν ενώ δεν έχουν τελέσει οι ίδιοι την παράβαση. Οπότε τα δεδομένα που συλλέγονται από τις κάμερες δεν είναι ακριβή και μπορεί να οδηγήσουν αθώους στα δικαστήρια. Διάβασα μάλιστα ότι η σκέψη των εταιριών είναι η έκδοση διαταγών πληρωμής που θα οδηγήσει κατευθείαν τους πολίτες στην αγκαλιά του ΤΕΙΡΕΣΙΑ.

Συνεπώς, η “άδεια” που δίνει η Αρχή δεν βρίσκεται σε συμφωνία με το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, γι’ αυτό θα πρέπει να επανεξεταστεί η υπόθεση από το ανεξάρτητο όργανο, σε κανονικό σχηματισμό διοικητικού συμβουλίου κι όχι ως ένα “ενημερωτικό” σημείωμα από τον Πρόεδρό του.

Επιβεβαιώνεται έτσι, για άλλη μια φορά, ότι η Αρχή μετά την έκδοση μιας γνωμοδότησης περί αντισυνταγματικής νομοθεσίας, δεν επιμένει για την επιβολή των απόψεών της, αλλά μάλλον αποσιωπά το θέμα, όπως ήταν το συμπέρασμα και στην Αξιολόγηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για το 2009.

Πηγή : E-Lawyer

_________________________________________________________________________

Μας φοβούνται – Δεν τους φοβόμαστε

Το κίνημα κατά των διοδίων συνεχώς διογκώνεται και οι εταιρείες βρίσκονται σε πανικό. Οι πολιτικοί τους υπάλληλοι (βλ. Υπουργείο Μεταφορών) διαδίδουν ότι ετοιμάζουν μια άδικη και παράνομη ρύθμιση ώστε να αντιμετωπίσουν το πανελλαδικά διογκούμενο κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώνουν το χαράτσι των διοδίων στους ιδιώτες και εν πολλοίς αεριτζήδες μεγαλοεργολάβους.

Ο χαρακτηρισμός των διοδίων ως «δημοσίων εσόδων» ώστε η μη καταβολή τους να εξισώνεται με χρέος προς το Δημόσιο, είναι παράλογος, άδικος και παράνομος διότι τα διόδια εισπράττονται από ιδιωτικές εταιρίες στις οποίες παραχωρήθηκαν με χαριστικές και αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις οι αυτοκινητόδρομοι που φτιάχτηκαν (και φτιάχνονται) βασικά με κρατικές και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.

Εξίσου παράλογη, αήθης και αυθαίρετη είναι η απόφαση της «Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων» να παραχωρούνται στις ιδιωτικές εταιρίες τα στοιχεία των κατόχων των οχημάτων, οι οδηγοί των οποίων αρνούνται να πληρώσουν το χαράτσι για τις καρμανιόλες που η «ιδιωτική πρωτοβουλία» βαφτίζει αυτοκινητόδρομους.

ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ:

Όπως καταφέραμε να ακυρώσουμε την απόπειρα της κυβέρνησης να θέσει τον κρατικό μηχανισμό και την ΕΛ.ΑΣ. στην υπηρεσία των ιδιωτικών εταιριών, όπως κερδίσαμε τις δικαστικές αποφάσεις ενάντια στα αυθαίρετα της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ, όπως ματαιώσαμε την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων, ΚΑΙ αυτή τη φορά συνεχίζουμε μαζικά, συλλογικά και οργανωμένα!

Προκαλούμε τους θρασύτατους μεγαλοεργολάβους να πάμε στα δικαστήρια ώστε να συναντηθούμε μπροστά στην Ελληνική Δικαιοσύνη για να αποδείξουμε ποιος είναι ο παράνομος… Όταν ακόμα και πρώην κυβερνητικά στελέχη παραδέχονται δημοσίως, ότι οι χαριστικές συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών στους αεριτζήδες μεγαλοεργολάβους υλοποιήθηκαν μέσα από κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Χαρακτηριστικά ο πρώην υφυπουργός κ. Κωνσταντόπουλος δήλωσε: «Δεν συζητήθηκαν ποτέ στην αρμόδια επιτροπή όλοι οι όροι της σύμβασης. Τα “ψιλά γράμματα” της σύμβασης δεν ήρθαν ποτέ στη Βουλή».

Κατόπιν τούτων, δηλώνουμε ότι δεν μας τρομοκρατούν. Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί από τους αεριτζήδες και τους πολιτικούς υπαλλήλους τους! Συνεχίζουμε, επειδή έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, και καλούμε όλους τους πολίτες να μην πληρώνει κανείς το χαράτσι διοδίων.

Όλοι την Κυριακή 9 Ιανουαρίου στις 3:00 μ.μ.

στην κινητοποίηση για το άνοιγμα των διοδίων σε όλη την Ελλάδα!

___________________________________________________________________________

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Θεσσαλονίκη: 6974479243, Πιερία: 6973380700, Γιάννενα: 6972255216, Θεσσαλία: 6976864058, Φθιώτιδα: 6944749515, 6979115156, Αφίδνες: 6944298970, Αττική: 6974072825, 6972738059, Πελοπόννησος: 6936730668, Πάτρα: 6973426334

www.diodiastop.com * diodiastop.blogspot.com

Για το τέλος μία ακόμη γελοιότητα των εθνικών εργολάβων.

Υπάλληλοι σταθμών διοδίων σε ρόλο… paperboy

Vodpod videos no longer available.
Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.