Ξανά στα «πρότυπα» (σχολεία)


Του Θανάση Νικολαΐδη

ΗΡΘΑΝ με το σύνθημα της Αλλαγής. Το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου όφειλε να φέρει τη δημοκρατία που υποσχέθηκε και την έφερε (με τους αγώνες του λαού), για να εξελιχθεί σε ασυδοσία απείθαρχων νεοελλήνων. Την ελευθερία που τη χόρτασαν διψασμένες συνειδήσεις και την καταχράστηκαν ανώριμα μυαλά. Τι άλλο; Την παιδεία (και) σε ανεπίδεκτους μάθησης. Άνθρωποι, λοιπόν, «παρθένοι» και αμάθητοι σε καρέκλες της εξουσίας προσπάθησαν και απέδωσαν, άλλοι απέτυχαν. Κάποιοι «έπαιξαν» με την παιδεία στο πνεύμα του «ήλθον καταλύσαι» , χωρίς να’ χουν μελετήσει το πρόβλημα. Κι όταν ολοκλήρωσαν, δεν αναγνώρισαν το στρεβλό μοντέλο της εκπαίδευσης που φιλοτέχνησαν.

ΚΙ έγινε ο λαός αποδέκτης κάθε εύπεπτου νεωτερισμού, με το αίσθημα πως «ρεφάρει» απ’ την καταπίεση δεκαετιών μιας δεξιάς με χίλια πρόσωπα κι άλλα τόσα κόλπα. Με τη φόρα τους οι φορείς της αλλαγής, με την  πρεμούρα και τη σπουδή του αρχάριου, αλλά με κάποιο περίεργο αίσθημα υπεροχής και με την πεποίθηση του απόλυτου καινοτόμου, ισοπέδωσαν ό,τι έπρεπε να κρατηθεί, με τις εξάρσεις και τις εσοχές, με την ιστορία, την ταυτότητα και την εθνική του σφραγίδα. Την κιβωτό με τις παραδόσεις και την κλασική μας παιδεία. Συνέβη το αντίθετο. Με την ελληνική γλώσσα πρώτο (και μεγάλο) θύμα στο όνομα της απλούστευσης χωρίς όρια και την πειθαρχία (βάση και προϋπόθεση για ομαδική ζωή) θυσιασμένη στο βωμό του λαϊκισμού (και στο βάθος… ψήφος).

ΑΠΟ ‘δω και πέρα, η προσέγγισή μας είναι απολιτίκ γιατί τέτοια πρέπει είναι η εκπαίδευση, αλλά και γιατί κυβερνώντες και αντιπολιτευόμενοι (τότε και ως τώρα) λειτούργησαν συναινετικά, ενιαία και ομοθυμαδόν. Χωρίς αντιστάσεις σε ξένες επιρροές με λανθάνοντα ανθελληνισμό και με φανερή διάθεση αφελληνισμού. Για να φτάσει η εκπαίδευσή μας στο τελευταίο σκαλί και οι… ψευδαισθήσεις μας στο πρώτο. Πως (δήθεν) μόρφωση σημαίνει αγορασμένη φροντιστηριακή «γνώση» κωδικοποιημένη για τις «Πανελλαδικές», παράνομο ιδιαίτερο διορισμένων μαθητεμπόρων, ηλεκτρονική πληροφόρηση αντί γνώσης και αποστηθισμένες σελίδες σε μιαν άχαρη, ανιαρή και παιδαριώδη σχολική διαδικασία. Σε αίθουσες με ξενόγλωσσες φράσεις σε τοίχους  άδειους από αρχαιοελληνική σοφία. Με τη μαθητική ατιμωρησία αποτυπωμένη (με σπρέι) στην είσοδο του κτηρίου με τους αυλόγυρους της τσιρίδας, της βωμολοχίας και των κοριτσίστικων ακκισμών και της μαγκιάς των αγοριών. Με τον αριστούχο να… ντρέπεται για το άριστα, να μην τολμάει να εξωτερικεύσει τη γνώση του και να μην εκλέγεται… πρόεδρος. (Θα εκλεγεί ο θρασύς που θα πάρει απάνω του την υπόθεση «πενταήμερη». Κατά τα ήθη και την πρακτική της μείζονος αναμέτρησης των πολιτικών μας, στα πλαίσια του εκλέγειν κ.λπ.).

ΠΙΑΣΑΜΕ τη Μ. Εκπαίδευση και ξαναπάμε στο θέμα. Βρήκαν, λοιπόν, τα «πειραματικά» και τα «πρότυπα». Σχολεία με ιστορία, παράδοση και με σπουδαστές επιπέδου. Τα κατήργησαν και καμάρωναν. «Γκρεμίσαμε τα τείχη, τέλος η ελίτ, φραγμός στην αριστοκρατία της γνώσης και ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση». Δεν είχαν άδικο. Ωστόσο, αν δεν μπορείς να φτιάξεις κι άλλα πρότυπα σχολεία, μην καταργείς τα υπάρχοντα. Άνοιξε τις (κλειστές) πόρτες και για παιδιά του λαού «με τη σφραγίδα της δωρεάς», ρύθμισε τη λειτουργία τους και πρόβαλέ τα ως πρότυπα, κρατώντας το επίπεδο και τον πήχη σου ψηλά, όσο γίνεται. Προφύλαξέ τα σαν μικροσκοπικές κιβωτούς γνώσης.

ΕΠΡΑΞΑΝ το ακριβώς αντίθετο και, σήμερα, αναγνωρίζουν το λάθος. Τα επανιδρύουν «μετά 30 έτη» και είναι παρήγορο και ενθαρρυντικό. Μας έλειψαν τα πρότυπα (γενικά) και βουλιάξαμε στη μετριότητα, με τον πήχη καταγής. Μας παρέσυρε η παλίρροια και χάσαμε το φάρο. Καιρός για παιδεία κλασική με εκπαίδευση ελληνική, σε καιρούς παγκοσμιότητας και «θέλει δουλειά πολλή». Για το κτίσιμο, μετά την αποικοδόμηση. Με «αντιστάσεις» και με επιλογή του αρίστου, γιατί με τις μετριότητες δεν πήγαν μπροστά οι κοινωνίες.

 

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

2 ἀπαντήσεις στὸ Ξανά στα «πρότυπα» (σχολεία)

  1. Ὁ/ἡ netherite γράφει:

    Το παρον αρθρο αναρτηθηκε ξανα…Σωστο ειναι να ειμαστε καλοπροαιρετοι και να μην απορριπτουμε ακριτα ολες τις αποφασεις της τωρινης κυβερνησης, που βεβαια κατα γενικη ομολογια δεν εχει πεισει οτι υπηρετει τα συμφεροντα του λαου ή πως ειναι δικαιη ή ικανη κ.α.Θα ηθελα να συμμεριστω τον ενθουσιασμο του γραφοντος για την επανιδρυση προτυπων σχολειων,αλλα θεωρω οτι στοχος του υπουργειου θα επρεπε να ηταν ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ παρεχοντας ισες ευκαιριες σε ολους και ενισχυοντας ιδιαιτερα τα παιδια αδυναμων κοινωνικων ομαδων(αν και οι ομαδες αυτες θα διευρυνθουν,εφοσον σ’αυτη την κατευθυνση στρεφονται οι ενεργειες της κυβερνησης μας)Ολες οι μεχρι τωρα ενεργειες της υπουργου φαινεται να εξυπηρετουν εναν αποκλειστικα στοχο:πως θα μειωσει οσο το δυνατο περισσοτερο τις δαπανες των σχολειων-οχι οπωσδηποτε και του υπουργειου της…Ετσι κι αλλιως η χωρα μας ΠΑΝΤΑ ηταν η τελευταια στις δαπανες για την παιδεια.Ξεκινησαν λοιπον τα σχολεια με περισσοτερους μαθητες ανα ταξη-που φανταζομαι οτι δε θα συμβαινει και στα ΠΡΟΤΥΠΑ για να μπορουν να ειναι προτυπα-με καταργηση της ενισχυτικης διδακαλιας και των αθλητικων σχολειων,με εξαγγελιες για συγχωνευσεις και καταργηση σχολειων,του ΟΕΔΒ και του παιδαγωγικου ινστιτουτου…Δε θα αναφερθω σε οσα λεγονται και για το περιεχομενο της εκπαιδευσης…ας τα διαβασει ο γραφων για να δει και την αποσταση που χωριζουν αυτα που ο ιδιος διαπιστωνει οτι λειπουν απο το σημερινο σχολειο-αν και δεν ειναι ετσι ακριβως τα πραγματα-απο αυτα που ετοιμαζει για το ‘νεο σχολειο’ το υπουργειο…

    Μοῦ ἀρέσει

  2. Ὁ/ἡ neotera γράφει:

    Ωρα είναι να σταματήσουν οι εκπαιδευτικοί τη μπουρδολογία και να οργανωσουν απεργία. Αιτημά τους να φύγει η Μπίλντεμπεργκ που καταργεί την ελλάδα, να ανατραπεί η διακυβέρνηση του εθνοπροδότη γιωργάκη. Οι αργυρώνητοι συνδικαλήτες που θα εναντιωθούν αποφασιστικά ας τους ρίξουν στην πυρά.

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.