Θα εκπλαγούν οι αρμόδιοι!


Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου στα ημερήσια και οι μαθητές της Δ’ Λυκείου στα εσπερινά σχολεία έχουν μπει πλέον στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις,ήτε απολυτήριες, ήτε Πανελλήνιες.Μια ευθεία ακανθωτή, πολύ δύσκολη καθώς και επίπονη. Αν αναλογιστούμε πόσο χρόνο αφιερώνουν  σε ορισμούς, έννοιες και ύφη ακαταλαβίστικα, άχρηστα διότι κατά γενική ομολογία δεν βοηθούν στην καθημερινότητα του ανθρώπου.

Έτσι έχουμε το φενόμενο της υπερβολικής συσσώρευσης πληροφοριών που δεν θεωρείται χρήσιμο να διδάσκεται ο μαθητής τόσα μη εφαρμόσιμα μαθηματικά επί παραδείγματι,τα οποία το μόνο που κάνουν είναι να μην έχουν χρηστικότητα. Η γνώση πρέπει να είναι εφόδιο στον άνθρωπο και μέσο καλυτέρευσης στον βίο του και όχι εμπόδιο αφού μπλοκάρει τον εγκέφαλο δίνοντάς του άχρηστες πληροφορίες για επεξεργασία.

Η διδακτική ύλη δεν  δίνει εφόδια για την τρομακτική αγορά εργασίας που πρόκειται να αντιμετωπίσουν στο άμεσο της ζωής τους οι μαθητές. Ας το προσεγγίσουμε λίγο. Διδάσκονται μαθήματα που δεν έχουν καμία εφαρμογή στη ζωή αλλά και από φιλοσοφική άποψη  δεν ευρύνουν την γνώση και την φιλομάθεια.

Ενώ μαθήματα καίρια είναι τόσο ακατανόητα και δαιδαλώδη που και να έχουν οι μαθητές  τη διάθεση να μάθουν  την χάνουν  στις κακές μεταφράσεις και στις ακατανόητες έννοιες που δεν αγγίζουν κανέναν.

Η γνώση είναι το απαραίτητο εφόδιο για τον άνθρωπο, τίποτε άλλο. Οι αρμόδιοι σε αυτό πρέπει να επικεντρωθούν μιας και πρόκειται να τεθεί άλλη μια μεταρύθμιση σε εφαρμογή. Και αν οι αρμόδιοι θέλουν σκεπτόμενους πολίτες, άριστους επαγγελματίες και ικανούς αυριανούς γονείς καλά θα κάνουν να ζητήσουν τη άποψη των πλέον αρμοδίων,τους μαθητές. Θα εκπλαγούν οι αρμόδιοι με τις προτάσεις των μαθητών καθώς και με τις λύσεις που θα προτείνουν  για την προκοπή του εκπαιδευτικού συστήματος.

Χωρίς να θιχτούν  οι αρμόδιοι ότι δεν γνωρίζουν  το αντικείμενο της σπουδής τους, ας παραμερίσουν τις σπονδές τους  για το κοινό καλό και ας ακούσουν τον πυρήνα της εκπαίδευσης που είναι οι μαθητές και οι φοιτητές. Έτσι θα δομηθεί  το εκπαιδευτικό σύστημα με ύλη και θέματα ουσιαστικά που μόνο επικουρικά θα είναι στον άνθρωπο που θα τελειώνει την εκπαίδευσή του.

Κατά συνέπεια το κράτος θα έχει πετύχει τον ρόλο του και θα δικαιολογεί την  ύπαρξή του,δηλαδή αρογός στον πολίτη.Γιατί αν δημιουργίσει πολίτες -και πολίτες δημιουργούνται με την Παιδεία- θα έχει άψογη λειτουργία του κράτους και της πολιτείας.

Ένα κράτος είναι δυνατό και αποτελεσματικό όταν οι πολίτες του  είναι ανεργοί και συμμέτοχοι στα πεπραγμένα.

Καλή δύναμη και επιτυχία στους μαθητές.

Με τιμή

Φιλία Βαγιάκα

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.