Αυξήσεις στα μέτρα του «κινήματος» ανυπακοής


Γιώργος Κύρτσος

Το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται ένα κίνημα διαμαρτυρίας των πολιτών που στηρίζεται στην πολιτική ανυπακοή αλλά και στην οικονομική αδυναμία. Πολλοί συμπολίτες μας αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια που έχουν επιβληθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο, θεωρώντας ότι είναι υπερβολικά σε σχέση με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ανάλογη συμπεριφορά παρατηρείται και στις αστικές συγκοινωνίες, όπου σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις ένα ποσοστό της τάξης του 30%-40% των επιβατών δεν πληρώνει εισιτήριο. Υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις, με ισχυρότερη από αυτές το ΚΚΕ, που θέλουν να δώσουν πολιτική διάσταση στο «κίνημα» της ανυπακοής. Σε αυτή την περίπτωση η μη συμμόρφωση των πολιτών στους οικονομικούς κανόνες που θέτει η κυβέρνηση μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως είναι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ, η εξυπηρέτηση των τραπεζικών δανείων κ.λπ.

Προβοκατόρικη απόφαση

Και ενώ η κοινωνία περιμένει κάποια μηνύματα κοινωνικής ευαισθησίας από την πλευρά της κυβέρνησης, η τελευταία συνεχίζει να εφαρμόζει με ισοπεδωτικό τρόπο την ούτως ή άλλως δύσκολη πολιτική του μνημονίου. Από σήμερα αρχίζουν να ισχύουν προκλητικά υψηλές αυξήσεις στις ετήσιες κάρτες για τις αστικές συγκοινωνίες. Θα ακολουθήσει, από 1ης Φεβρουαρίου, η εκτόξευση της τιμής των εισιτηρίων σε ύψη που θα τα μετατρέψουν σε είδος πολυτελείας για τους μη προνομιούχους συμπολίτες μας.

Οι κυβερνητικοί παράγοντες δεν έκαναν τίποτα για να περιορίσουν τον αριθμό των επιβατών που δεν πληρώνουν εισιτήριο ή να επινοήσουν ένα πιο φιλικό προς τους πολίτες σύστημα χρέωσης, που θα διατηρήσει σε λογικά επίπεδα το κόστος της μετακίνησης με το μετρό. Απέτυχαν πλήρως στη διαχείριση της κρίσης των αστικών συγκοινωνιών και πέρασαν όλο το οικονομικό κόστος της αναγκαίας προσαρμογής στους φορολογούμενους πολίτες και στους επιβάτες.

Με τον τρόπο που κινείται η κυβέρνηση Παπανδρέου δημιουργείται κοινωνική δυναμική αμφισβήτησης της οικονομικής πολιτικής που εφαρμόζεται. Αυτό σημαίνει ότι τα σκληρά μέτρα που επιβάλλονται θα αποδειχθούν λιγότερο αποτελεσματικά απ’ ό,τι προβλέπεται, με αποτέλεσμα να υπάρξουν νέες διαχειριστικές, δημοσιονομικές αστοχίες, το κόστος των οποίων θα περάσει στο κοινωνικό σύνολο.

Η πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση Παπανδρέου στο θέμα των αστικών συγκοινωνιών είναι ένα μείγμα κομματικής διαχείρισης της περιόδου της Αλλαγής και νεοφιλελεύθερων αντιλαϊκών οικονομικών συνταγών.

citypress.gr

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.