ΝΤΡΟΠΗ: Συζητούσαν στη Βουλή επί μια ώρα γιατί δεν αποσπάσθηκε ένας εκπαιδευτικός σε έναν Βουλευτή!!!


ΜΕ «ΚΟΜΜΕΝΗ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ» ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Τη στιγμή που μέχρι πριν τις γιορτές υπήρχαν σχολεία που δεν είχαν καθηγητές , χθες  βράδυ στη Βουλή  παρουσία μαθητών, οι οποίοι παρακολουθούσαν αγανακτισμένοι τη συζήτηση , η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου συζητούσε με τον  Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Αναστασίου Κουράκη γιατί το υπουργείο δεν ικανοποίησε το αίτημά του να αποσπασθεί  ένας εκπαιδευτικός στο γραφείο του.

«Εγώ η ίδια έχω μόνο μία εκπαιδευτικό αποσπασμένη στο γραφείο μου. Είναι Μαθηματικός» απολογήθηκε η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου

στον κ. Κουράκη και αιτιολογήθηκε στη συνέχεια: « Και για να αποσπασθεί, περιμέναμε επί τρεις μήνες -κι ερχόταν τα απογεύματα- μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης».

Στη συνέχεια η υφυπουργός παρακάλεσε τους Βουλευτές που θέλουν οπωσδήποτε εκπαιδευτικούς στα γραφεία τους «να κάνουν λίγο υπομονή μέχρι να βρούμε αντικαταστάτη. Εφόσον βρούμε αντικαταστάτη, αμέσως οι Βουλευτές θα έχουν την εν λόγω βοήθεια και στήριξη από τους εκπαιδευτικούς».

Ο κ.Κουράκης είπε: “Δεν μπορώ να αυτοπυρποληθώ για να κάνω τη δουλειά μου” και  επέμενε : «Κυρία Υφυπουργέ, αν κατάλαβα καλά, ούτε λίγο ούτε πολύ είπατε ότι δεν υπήρχε αντικαταστάτης. Η αίτηση υποβλήθηκε στις 19 Ιουλίου, πριν από την έναρξη του σχολικού έτους. Δεν υπήρχε απολύτως κανένα πρόβλημα».

 

Ολόκληρη η συζήτηση στη Βουλή έχει ως εξής:

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Το ξέρει το θέμα η κυρία Υφυπουργός. Αφορά τη δυνατότητα άσκησης κοινοβουλευτικού έργου και αυτό εξασφαλίζεται με την απόσπαση ή την πρόσληψη ορισμένων εξειδικευμένων προσώπων-συνεργατών των Βουλευτών.

Ως Βουλευτής, είχα τη δυνατότητα να αποσπάσω ή να προσλάβω επιστημονικούς συνεργάτες. Σε αυτή την ομάδα ήταν αποσπασμένος και ένας συνεργάτης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ως Αντιπρόεδρος της Βουλής, είχα τη δυνατότητα, εξαιτίας του πρόσθετου έργου, να αποσπάσω και να προσλάβω επιπλέον συνεργάτες και ζήτησα την απόσπαση μιας εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με Master και Phd στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και στις Επιστήμες της Αγωγής.

Περιέργως, η απόσπαση αυτή, παρόλη την έγκριση για την οποία είχαμε μάθει μέσα από στελέχη του Υπουργείου, απορρίφθηκε από την κυρία Υπουργό στο όνομα ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι στα σχολειά τους και να μην είναι στα γραφεία των Βουλευτών.

Υπέβαλα δύο φορές ερώτηση, τη μια στις 30 Νοεμβρίου και την άλλη στις 17 Ιανουαρίου και με εξαιρετική περιφρόνηση δεν πήρα απάντηση.

Δεν πήρα απάντηση, κύριε Πρόεδρε! Αν είναι δυνατόν Βουλευτής να καταθέτει δύο φορές ερώτηση και να μην παίρνει απάντηση! Και αναγκάζομαι τώρα να έρθω σε επίκαιρη ερώτηση. Είναι μια περιφρόνηση του κοινοβουλευτικού έργου όσον αφορά τη διαδικασία.

Η δεύτερη μεγάλη περιφρόνηση και υποτίμηση είναι η άρνηση πρόσληψης μιας εκπαιδευτικού σε ένα Κόμμα όπου αυτός που καταθέτει την ερώτηση είναι υπεύθυνος για το θέμα της παιδείας.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, όταν έχουν αποσπαστεί τρεις χιλιάδες εκατό -από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας- εκπαιδευτικοί σε διάφορες υπηρεσίες, ότι η άρνηση ισοδυναμεί με αφαίρεση της δυνατότητας Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, για να μην πω ακόμη περισσότερο ότι, επειδή σας είμαστε δυσάρεστοι, προσπαθείτε να βάλετε εμπόδια με οποιοδήποτε τρόπο.

Θα ήθελα όχι μόνο μια πειστική απάντηση, αλλά μια διευθέτηση του ζητήματος. Περιμένω την απάντηση της κυρία Υφυπουργού.

(BM)

(1DE)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κα Χριστοφιλοπούλου.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Κουράκη, θα συμφωνήσω μαζί σας για το κοινοβουλευτικό σας έργο. Όπως είπατε και ο ίδιος, έχετε αποσπάσει έναν εκπαιδευτικό κι έχετε καλύψει τις θέσεις που έχετε ως Βουλευτής. Και είναι αλήθεια ότι και πολλοί συνάδελφοι από όλες τις πτέρυγες της Βουλής έχουν αποσπάσει εκπαιδευτικούς.

Κύριε Πρόεδρε, ξέρετε ότι υπάρχει μια ειδική διαδικασία γι’ αυτό. Όλοι όσοι είμαστε Βουλευτές, δηλαδή, έχουμε τη δυνατότητα να αποσπούμε και εκπαιδευτικούς και άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων για τη διευκόλυνση του κοινοβουλευτικού μας έργου.

Κύριε Κουράκη, ο λόγος του δισταγμού, αν θέλετε, του Υπουργείου –γιατί θα μιλήσω και για το γενικότερο θέμα που θίξατε- ήταν γιατί ζητούσατε την εν λόγω εκπαιδευτικό ως Αντιπρόεδρος της Βουλής και όχι ως Βουλευτής για το κοινοβουλευτικό σας έργο, κάτι που είναι θεμιτό και ήδη, όπως μου είπατε, το κάνατε. Είναι δεδομένο όμως ότι, αντίθετα με τα Υπουργεία, η Βουλή δεν έχει αυτή τη στιγμή εξ όσων γνωρίζω κάποιο τεράστιο πρόβλημα υπαλληλικού δυναμικού.

Να σας δώσω, όμως, μερικά στοιχεία και να σας ζητήσω συγνώμη, γιατί δεν πρόκειται για περιφρόνηση σε καμία περίπτωση. Και δεν μιλώ μόνο προσωπικά. Η «περιφρόνηση» είναι μία λέξη, την οποία όχι απλώς δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε, αλλά ούτε καν να αισθανόμαστε για οποιοδήποτε συνάνθρωπό μας, ακόμη κι αν έχει υποπέσει σε σοβαρό παράπτωμα. Δεν μπορεί κανείς σε μια ευνομούμενη δημοκρατία να μιλάει για περιφρόνηση. Για αμέλεια, ναι. Να το δεχθώ. Για περιφρόνηση, όχι. Σας διαβεβαιώ.

Πάμε, λοιπόν, τώρα στην ουσία:

Κάθε Υπουργός Παιδείας –και βεβαίως ο αρμόδιος Υφυπουργός, εν προκειμένω εγώ η ίδια- για να κάνει τη δουλειά του βεβαίως χρειάζεται αποσπασμένους εκπαιδευτικούς. Και θα έπρεπε να μας εγκαλέσετε και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, αν δεν αποσπούσαμε –όχι υπερβολικά- όσους εκπαιδευτικούς χρειαζόμαστε για να κάνουμε τη δουλειά μας. Πράγματι λοιπόν, όχι απλώς δεν έχουμε εξαντλήσει τα περιθώρια, αλλά είμαστε πολύ πίσω από αυτά. Εγώ η ίδια έχω μόνο μία εκπαιδευτικό αποσπασμένη στο γραφείο μου. Είναι Μαθηματικός. Και για να αποσπασθεί, περιμέναμε επί τρεις μήνες -κι ερχόταν τα απογεύματα- μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης πριν το νομοθετήσουμε, κύριε Κουράκη. Νομοθετήσαμε για πρώτη φορά, για να υπάρχει απόσπαση. Και πολλές φορές κάνουμε δύσκολη τη ζωή των Βουλευτών.

Και ούσα Βουλευτής, κύριε Πρόεδρε, το κατανοώ απολύτως, γιατί προσπαθούμε να στέλνουμε τους εκπαιδευτικούς στους Βουλευτές μόλις βρεθεί αντικαταστάτης. Κι έχω παρακαλέσει θερμά και εγώ συναδέλφους και από τη δική μου πολιτική παράταξη και από άλλες παρατάξεις να κάνουν λίγο υπομονή μέχρι να βρούμε αντικαταστάτη. Εφόσον βρούμε αντικαταστάτη, αμέσως οι Βουλευτές θα έχουν την εν λόγω βοήθεια και στήριξη από τους εκπαιδευτικούς. Είπαμε, όμως, να θεσμοθετήσουμε κάτι υπέρ των σχολείων: Να μην αποσπάται εκπαιδευτικός πουθενά, αν δεν υπάρξει ο αντικαταστάτης του. Να τον πάρω από την τάξη τον εκπαιδευτικό για εκεί που χρειάζεται.

Μιλήσατε για τις αποσπάσεις, κύριε Κουράκη. Ήσασταν κι εσείς παρών και συμμετείχατε πολύ δυναμικά. Η αντιπαράθεση μας διευκολύνει. Είναι στοιχείο της δημοκρατίας. Και η αντιπαράθεση που υπήρξε για το νόμο που ψηφίσαμε το Μάιο νομίζω ότι φώτισε πολλές πλευρές. Μπορεί σε κάποια θέματα να διαφωνούμε, μπορεί σε κάποια να είμαστε τελείως αντίθετοι. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν είμαστε αντίθετοι στο να υπάρχουν συγκρούσεις, αντιθέσεις, διαφωνίες. Είναι στοιχείο της δημοκρατίας, μέσα βεβαίως στα πλαίσια που ορίζει το Σύνταγμά μας και οι νόμοι. Πρέπει, όμως, να σας πω ότι οι αποσπάσεις τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου όσο και στις άλλες υπηρεσίες ήταν οι απολύτως απαραίτητες και ήταν τουλάχιστον το 50% των προηγούμενων ετών. Και καμία απόσπαση δεν έγινε σε θέσεις του Υπουργείου, αν δεν υπήρχε αντικαταστάτης. Πρέπει δε να σας πω ότι, αν το Υπουργείο Παιδείας είχε λίγο περισσότερους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης δημοσίους υπαλλήλους, θα ήταν ακόμη και μισός ο αριθμός.

Στη δευτερολογία μου, κύριε Πρόεδρε, μπορώ να απαντήσω στον κύριο Αντιπρόεδρο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Το λόγο έχει ο κ. Κουράκης, για να δευτερολογήσει στην ερώτησή του.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Κυρία Υφυπουργέ, αν κατάλαβα καλά, ούτε λίγο ούτε πολύ είπατε ότι δεν υπήρχε αντικαταστάτης. Η αίτηση υποβλήθηκε στις 19 Ιουλίου, πριν από την έναρξη του σχολικού έτους. Δεν υπήρχε απολύτως κανένα πρόβλημα. Αν τώρα μου λέτε «αν βρεθεί αντικαταστάτης, θα γίνει η απόσπαση», είναι κάτι που μπορούμε να συζητήσουμε. Δεν μπορώ να δεχθώ τίποτε άλλο πέραν αυτού.

Όσον αφορά τώρα τον αριθμό και τις υπηρεσίες, στις οποίες έχουν αποσπασθεί: Από την ιστοσελίδα του Υπουργείου υπάρχουν αποσπάσεις στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, στον ΟΕΚ, στην Ακαδημία Αθηνών, στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας.

Επίσης, στην ιστοσελίδα αναγράφονται στοιχεία μαζί με ονοματεπώνυμα: «Τριάντα έξι εκπαιδευτικοί: η κ. Γ.Κ., διεύθυνση τάδε. Πάνω από χίλιοι τριακόσιοι εκπαιδευτικοί στις περιφερειακές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου…» -που είπατε ότι δεν ξέρετε- «…ανανεώσεις αποσπάσεων ή νέες αποσπάσεις σύνολο εξακόσιες, αποσπάσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύνολο τετρακόσιες εβδομήντα, αποσπάσεις στις περιφερειακές διευθύνσεις σύνολο πενήντα οκτώ». Δεν θα αναφέρω περισσότερα για να μην κουράσω το Σώμα.

Μιλάμε για τρεις χιλιάδες εκατό αποσπάσεις. Και αρνείστε μια απόσπαση στον υπεύθυνο Μορφωτικών Υποθέσεων ενός κοινοβουλευτικού κόμματος; Είμαστε σοβαροί; Αυτό δεν είναι εμπόδιο στο κοινοβουλευτικό έργο; Και δεν είναι –θα το πω ευθέως- πολιτική εμπάθεια, γιατί δεν σας είμαστε αρεστοί;

Μου λέτε για αντικατάσταση ή όχι, όταν έχει υποβληθεί η αίτηση πριν την έναρξη του σχολικού έτους; Και ερχόμαστε μετά από πέντε-έξι μήνες να μιλήσουμε με αυτό τον τρόπο;

Λέτε ότι δεν είναι περιφρόνηση. Δεν είναι περιφρόνηση η μη απάντηση σε δύο έγγραφες ερωτήσεις; Δεν είναι περιφρόνηση ότι τώρα μου λέτε για αντικατάσταση, ενώ πρώτα λέγατε ότι γενικώς δεν κάνετε αποσπάσεις για να είναι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, όταν έχουν γίνει τρεις χιλιάδες εκατό αποσπάσεις;

Είναι αδύνατον να παρακολουθήσω τη λογική σας. Πραγματικά θα αναγκαστώ να απευθυνθώ στον Πρωθυπουργό. Δεν έχω άλλο μέσο. Δεν μπορώ να αυτοπυρποληθώ για να κάνω τη δουλειά μου.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Να έχετε υπόψη σας ότι έχουμε σκληρούς κριτές στο ακροατήριο, τους μαθητές που μας παρακολουθούν.

Ορίστε, κ. Χριστοφιλοπούλου, έχετε το λόγο.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):Είναι οι πιο σκληροί κριτές και δικαίως, κύριε Πρόεδρε.

Έχω ένα έγγραφο της υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας -το οποίο ζήτησα για να μπορέσω να σας απαντήσω- με το οποίο επιβεβαιώνεται αυτό που ξέραμε πριν από αρκετούς μήνες, ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει δυνατότητα από άλλους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο, να καλυφθείτε. Υπάρχουν και άλλα κενά στα σχολεία που πρέπει να καλυφθούν. Θα σας διαβάσω πώς καταλήγει η υπηρεσία στο έγγραφό της και πώς εγώ προτείνω να διευθετηθεί το ζήτημα, εφόσον επιμένετε.

Και σας διαβεβαιώνω ότι δεν υπάρχει καμία εμπάθεια. Λυπάμαι που οξύνατε τους τόνους. Είναι καλό να συζητήσουμε ένα θέμα, το οποίο αφορά το δικό σας γραφείο. Και δεν υπάρχουν αρεστοί και μη αρεστοί. Υπάρχουν θεσμοί, υπάρχουν όργανα, υπάρχει δημοκρατία, υπάρχει Κοινοβούλιο, υπάρχουν παρατάξεις. Δεν υπάρχουν αρεστοί και μη αρεστοί. Αντιπαλότητες, ναι, υπάρχουν, ιδεολογικές αντιπαραθέσεις, ναι, υπάρχουν, αλλά αρεστοί και μη αρεστοί δεν υπάρχουν.  Αυτά υπάρχουν στις ανθρώπινες σχέσεις. Στις ανθρώπινες σχέσεις κάποιος είναι φίλος μας και κάποιος δεν είναι φίλος μας.

Κύριε Αντιπρόεδρε, σε περίπτωση κάλυψης των υπαρχόντων διδακτικών αναγκών με άλλους εκπαιδευτικούς και εφόσον δεν θα διαταραχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, το Υπουργείο θα προβεί στην κοινοποίηση της αιτούμενης απόσπασης της εν λόγω εκπαιδευτικού, όπως μου απαντά η υπηρεσία. Και σας απαντώ και εγώ ότι εφόσον θέλετε και θεωρείτε ότι είναι τόσο αναγκαίο να φύγει η καθηγήτρια αυτή από την τάξη, θα φύγει από την τάξη. Θα κοιτάξω εν ευθέτω χρόνω και θα έρθω σε επικοινωνία μαζί σας για να δούμε πώς θα λυθεί το θέμα.

esos.gr

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.