300 χρόνια πίσω από τα μουλάρια


thumbΤης Βάλιας Μπαζού

Με το συμπάθιο κιόλας για τους υπομονετικούς και υπό εξαφάνιση στυλοβάτες της πάλαι ποτέ περιφέρειας, αλλά το μέτρο της απόσυρσης που έχει τεθεί σε ισχύ μυρίζει ναφθαλίνη και μπόχα μαζί!

Γιατί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες το μέτρο της απόσυρσης έχει συνδεθεί με την αγορά των λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων και όχι με την ικανοποίηση των SUV απωθημένων μας… Η τάση στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες είναι η αγορά μικρότερων σε όγκο και οικονομικότερων στη χρήση τους αυτοκινήτων, την ίδια ώρα που στην Ελλάδα η αυτοκινούμενη «ευτυχία» μετριέται με το μέτρο… Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η τάση είναι να απαγορεύεται η κίνηση των μεγάλων ρυπογόνων αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης την ίδια ώρα που στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα «κρατιούνται» οι καλύτερες θέσεις στάθμευσης για μόστρα…

Έχουμε και λέμε… Το μέτρο της απόσυρσης προβλέπει τα εξής:

– έως 900 κυβικά εκατοστά μείωση μέχρι 300 ευρώ

-από 901 έως 1.400 κ.εκ. το µέγιστο όφελος έως 960 ευρώ

-στα 1.401 έως 1.600 κ.εκ. μείωση  έως 1.430 ευρώ

-από 1.601 και 1.800 κ.εκ. η μείωση  έως 2.100 ευρώ

-από 1.801 έως 2.000 κ.εκ. μείωση έως 2.800 ευρώ.

Εν ολίγοις η επιδότηση επιβραβεύει τα περισσότερο ρυπογόνα και τα περισσότερο σπάταλα αυτοκίνητα αφού δεν βάζει κανέναν όρο που να έχει σχέση με τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Αντίθετα στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων συνδέεται με την αγορά συγκεκριμένης κατηγορίας νέων αυτοκινήτων, συνδέεται με το πόσους ρύπους εκπέμπουν. Ι

Ιδού μερικά παραδείγματα:

-στη Γαλλία η τελευταία απόσυρση εφαρμόστηκε το 2009 και προέβλεπε επιδότηση ύψους 1.000 ευρώ για απόσυρση αυτοκινήτου ηλικίας 10 ετών, συνδυασμένη με αγορά νέου με εκπομπές CO2 έως 160 γρ./χλμ.

-στην Ιταλία,  επιδότηση ύψους 1.500-5.000 ευρώ για απόσυρση επιβατικού αυτοκινήτου και αγορά νέου με ανώτατες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 140 γρ./χλμ.

-στο Λουξεμβούργο, επιδότηση ύψους 1.500-1.750 ευρώ με αγορά αυτοκινήτου με ανώτατες εκπομπές από 120 έως 150 γρ./χλμ.

-στην Πορτογαλία, επιδότηση ύψους 1.000-1.250 ευρώ για αγορά νέου οχήματος με ανώτατες εκπομπές CO2  έως 140 γρ./χλμ.

-στη  Σουηδία, επιδότηση με 1.000 ευρώ σε κάθε αγορά «πράσινου» αυτοκινήτου.

πηγή

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.