«Λαγός» ο Σηφουνάκης!


Νέα αήθης επίθεση κατά της Εκκλησίας

Να ζητήσει ο Αρχιεπίσκοπος από τον πρωθυπουργό να δηλώσει αν συμφωνεί με όσα λέει ο υπουργός του και αν επισπεύδουν τον χωρισμό Εκκλησίας – Πολιτείας, λένε αρχιερείς 

Καθόλου τυχαία, αλλά μέρος ενός προμελετημένου σχεδίου που εξυφαίνεται τον τελευταίο καιρό εις βάρος της Εκκλησίας, θεωρούν αρκετοί ιεράρχες την τελευταία επίθεση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Νίκου Σηφουνάκη.

Σε μια περίοδο αναβρασμού και συνεχιζόμενων επιθέσεων κατά της Εκκλησίας και των κληρικών, ο Νίκος Σηφουνάκης ρίχνει λάδι στη φωτιά. Ο υπουργός ενοχλήθηκε από… το κήρυγμα ενός απλού παπά στην ακριτική Λήμνο –πρόκειται sui generis ιερέα, όπως λένε στο νησί– και βρήκε αφορμή να… βγάλει τα απωθημένα του κατά της Εκκλησίας. Συγκεκριμένα, ενόχλησε ο πύρινος λόγος του παπά, που άρχισε να μιλά για «καθεστώς υποτέλειας», για «την Ευρώπη που ρουφά το αίμα του λαού», για «εκδίωξη της ντόπιας κατοχικής κυβέρνησης» κ.ά. Όμως ο κ. Σηφουνάκης δεν ζήτησε από τον παπά εξηγήσεις, αλλά έβγαλε ανακοίνωση με την οποία του επιτέθηκε για όσα είπε και κατήγγειλε πως είναι… διπλοθεσίτης, δηλαδή ιερέας και δάσκαλος.

Με αφορμή τα λόγια ενός «αγανακτισμένου» παπά, ο υπουργός δεν έχασε την ευκαιρία να ξεσπάσει και εναντίον των μόνιμων… εμμονών του. «Γιατί όμως να υστερήσει σε πολιτικαντισμό και ποπουλισμό ένας παπάς που διπλομισθοδοτείται, όταν διάφοροι αρχιερείς, και μάλιστα οι φερέλπιδες καταλλήλως προπαγανδιζόμενοι, όπως ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, που στο όνομα της ακροδεξιάς ιδεολογίας του αείμνηστου προκαθήμενου επιδιώκει να καρπωθεί κι αυτός ο έρημος, ως δελφίνος της ιεραρχίας της Εκκλησίας, μέρος της κληρονομιάς του;», λέει στην ανακοίνωσή του ο Ν. Σηφουνάκης, όπου καταγγέλλει τον Μακαριστό Χριστόδουλο τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατό του και χαρακτηρίζει ακροδεξιό τον σοφό και με μετρημένο λόγο Μητροπολίτη Μεσογαίας, έναν ιεράρχη που, ως γνωστόν, αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι να μπερδεύεται σε πολιτικολογίες.

Δεν έμεινε όμως εκεί ο υπουργός. Στην ανακοίνωσή του ζητάει επίσης να συμπεριληφθεί στον… εκσυγχρονισμό του κράτους η απάλειψη των προνομίων των αρχιερέων (οδηγοί, λιμουζίνες, γραμματείς κ.λπ.). Σε ένα κρεσέντο ειρωνείας και ασέβειας προς τον κλήρο, ο κ. Σηφουνάκης συνεχίζει: «Επειδή αμφιβάλλω αν το παράδειγμα της λιτής χριστιανικής ζωής μπορούν να το δώσουν πλέον από μόνοι τους, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί το μέγα θέμα της μισθοδοσίας όλων των λειτουργών της Εκκλησίας. Θα πρέπει να υπάρξει χρονοδιάγραμμα όπου το κράτος θα εγγυηθεί την ευθύνη μισθοδοσίας όσων υπηρετούν και μόνο, και εφόσον δεν είναι αργόσχολοι, όπως ο πολιτευόμενος “ιερέας” της Λήμνου». Αγνοώντας τα στοιχειώδη περί Εκκλησίας, ο κ. Σηφουνάκης αναφέρει πως «σε κανένα θρησκευτικό δόγμα στον κόσμο η υπηρέτηση της πίστης και της λατρείας δεν είναι κρατική και δεν μισθοδοτείται». O μόνος για τον οποίο είχε καλά λόγια ο κ. Σηφουνάκης είναι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, για τον οποίο ελπίζει «πως θα ανακόψει το κλίμα διχασμού που καλλιεργούν οι “ακροδεξιοί κύκλοι” της ιεραρχίας. Αυτοί άλλωστε οδήγησαν την ιεραρχία στην τελευταία της ανακοίνωση, δείγμα μικροκομματισμού και πολιτικαντισμού».

«Αγνοεί ο κ. Σηφουνάκης πως μισθοδοτούνται από το ελληνικό κράτος και οι καθολικοί και οι μουσουλμάνοι στην Κομοτηνή και στη Θράκη;», έλεγε στο «ΠΑΡΟΝ» έμπειρος κληρικός της Συνόδου.

Αγνοεί πως η κυβέρνησή του ενέκρινε την πρόσληψη δεκάδων μουφτήδων, όταν δίνει με το σταγονόμετρο θέσεις κληρικών; Ξέρει από πού παίρνουν τους μισθούς τους οι καθολικοί στην Ελλάδα; Έχει ιδέα πως στο Βέλγιο και στη Γερμανία οι ιερείς πληρώνονται από το κράτος;».

«Να πάρει θέση
ο Αρχιεπίσκοπος»
Η ιεραρχία βράζει από την αήθη επίθεση του υπουργού. Δεν είναι μόνο η εμμονή του να τα βάζει με τον Μακαριστό Χριστόδουλο. «Αρκετά πια με το… παραμύθι του Σηφουνάκη για τον “ακροδεξιό” Χριστόδουλο», έλεγαν. Αποδίδουν την επίθεση σε ένα καλά οργανωμένο σχέδιο προκειμένου να μπει στην ατζέντα –και σύντομα– το θέμα του χωρισμού Εκκλησίας – Πολιτείας και να δρομολογηθεί βίαια και χωρίς καθυστέρηση η διακοπή της μισθοδοσίας του κλήρου από το κράτος.

«Όλοι βρήκαν στην Εκκλησία το εξιλαστήριο θύμα και χτυπούν», έλεγε τις προάλλες σε συνεργάτες του Μητροπολίτης της Β. Ελλάδας. Και δεν φαίνεται να έχει άδικο, αφού και ο Γρ. Ψαριανός ζητούσε να… μπουν ταμειακές στο παγκάρι επειδή φοροδιαφεύγουν με το κερί (!), να καταργηθούν οι στρατιωτικοί ιερείς και οι αγιασμοί, όπως και η πρωινή προσευχή στα σχολεία.

Οι ιεράρχες όμως είναι δυσαρεστημένοι και με τη λογική των ισορροπιών που εφαρμόζει και σε αυτήν την περίπτωση ο Αρχιεπίσκοπος. «Είναι δυνατόν να δέχονται επίθεση ο προκάτοχός σου κι ένας ιεράρχης-μέλος της Συνόδου, να ακούγονται ένα σωρό ανακρίβειες και να μη λέει ούτε κουβέντα η Σύνοδος;», επισήμανε έμπειρος Μητροπολίτης.

Ο Αρχιεπίσκοπος, λένε ιεράρχες, πρέπει να ζητήσει από τον πρωθυπουργό να πάρει θέση. Να ζητήσει να ξεκαθαριστεί δημοσίως αν συμφωνεί με όσα λέει ο υπουργός του ή διαφορετικά να… του τραβήξει το αυτί. «Ο κ. Σηφουνάκης θέλει Αρχιεπίσκοπο α λα καρτ, να μη μιλάει. Πρέπει ο Αρχιεπίσκοπος να αποδοκιμάσει όσα είπε ο κ. Σηφουνάκης. Δεν μπορεί όλα πια να περνούν στο ντούκου και να σκάβουν όλοι τον λάκκο της Εκκλησίας», έλεγε προβληματισμένος Μητροπολίτης, που περιμένει πως σύντομα θα ακουστούν άσχημα μαντάτα για την Εκκλησία, δήθεν ως «εντολή» της «τρόικας»…

«Κοίτα ποιοι μιλάνε»
Την πρόκληση του Ν. Σηφουνάκη μπορεί να την… προσπέρασε η Σύνοδος, όχι όμως και οι Μητροπολίτες. Ο Σισανίου και Σιατίστης Παύλος χαρακτήρισε την ανακοίνωση του υπουργού «αλαζονεία της εξουσίας σε όλο της το μεγαλείο». Έκανε λόγο για μισαλλόδοξη επίθεση από «έναν υπουργό και βουλευτή παλαιότερα, δηλαδή έναν από τους βασικούς ενόχους για το κατάντημα αυτής της χώρας!».

Ο κ. Παύλος καλεί τον υπουργό να είναι πιο σεμνός, «γιατί η αλαζονεία και η επιθετικότητα», όπως αναφέρει, «δεν μπορούν να καλύψουν την ευθύνη σας».

«Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί», συμπληρώνει με νόημα. «Στοχοποιήσατε έναν ιερέα. Πιθανόν να έκανε λάθος. Τον διασύρατε όμως αδίκως. Τον είπατε διπλοθεσίτη. Αλλού ψάξτε εκείνους που παίρνουν και δύο και τρεις μισθούς. Είναι εκπαιδευτικός και είναι και ιερέας. Δεν κάνει κάτι παράνομο. Παράνομος είσθε εσείς που καταστρατηγείτε τον νόμο που προβλέπει ότι μπορεί να είναι και ιερέας και εκπαιδευτικός, και αχρηστεύετε αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικές με το θέμα, ίσως γιατί νομίζετε ότι το κράτος είστε εσείς», επισημαίνει. Ο κ. Παύλος δεν αφήνει ασχολίαστη και την επίθεση στον Χριστόδουλο και τον Μεσογαίας: «Επιτεθήκατε εναντίον ενός θανόντος Αρχιεπισκόπου και ενός εν ενεργεία Μητροπολίτου με ασυνάρτητα λόγια. Ζηλέψατε “του κισσού το πλάνο το ψήλωμα”. Νομίζετε ότι γίνεσθε σπουδαίος βρίζοντας και υποτιμώντας τους όντως σπουδαίους».

Σχετικά με την αναφορά του υπουργού σε «παχυλούς μισθούς, λιμουζίνες και οδηγούς» ο Σισανίου προτείνει να… ανταλλάξουν μισθούς, επισημαίνοντας ότι οι γραμματείς δεν ανήκουν στους Μητροπολίτες, αλλά στις Υπηρεσίες. «Το θέμα της μισθοδοσίας των ιερέων δεν είναι καλοσύνη της Πολιτείας, αλλά συμβατική της υποχρέωση. Ψεύδεσθε ισχυριζόμενος ότι μόνον στην Ελλάδα η Πολιτεία μισθοδοτεί τους ιερείς ή αγνοείτε την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Μήπως η δική σας φορολογία πρέπει να γίνει ισότιμη με τη δική μας; Υπάρχουν πάρα πολλοί ιερείς που απλά και ταπεινά προσφέρουν πολύ περισσότερο σημαντικές υπηρεσίες στον λαό από τις δικές σας», καταλήγει.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς στη δική του ανακοίνωση αναφέρει πως οι πολιτικοί άνδρες πρέπει να έχουν νομική παιδεία, «γιατί αλλιώς κάνουν σφάλματα και μειώνουν το κύρος και την αξιοπιστία της κυβέρνησης» και προχωράει σε διευκρινίσεις για όσα υποστήριξε ο Ν. Σηφουνάκης.

Αφού τονίζει πως το επάγγελμα του υπουργού είναι αρχιτέκτονας και όχι νομικός, υπενθυμίζει πως η μισθοδοσία και η εκκλησιαστική εκπαίδευση δεν είναι ευγνωμοσύνη της Πολιτείας, αλλά πράξη αναγνώρισης του εθνικού ρόλου της Εκκλησίας.

Είναι όμως, αναφέρει ο Μητροπολίτης Πειραιώς, και συμβατική υποχρέωση του κράτους για την περιουσία που έχει δημεύσει. «Η διακοπή της μισθοδοσίας του κλήρου και της εκκλησιαστικής εκπαιδεύσεως», καταλήγει ο Πειραιώς, «θα είναι εφικτή νομικώς και συνταγματικώς εάν η ελληνική Πολιτεία επιστρέψει την εκκλησιαστική περιουσία ή την αποζημιώσει σχετικώς, και εννοείται ότι το τίμημα είναι ανυπολόγιστο».

το ΠΑΡΟΝ

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.