Όποιος βγει από το μαντρί…


Γράφει ο Ιάκωβος Ποθητός

Ποιος πολίτης θεωρεί τον εαυτό του πρόβατο; Ποιος πολίτης νομίζει πως τρώει κουτόχορτο; Ποιος πολίτης πιστεύει πως πρέπει να υπακούει σε αφέντες, σε ηγεμόνες, σε ανθρώπους που καταστρέφουν τη χώρα του και το μέλλον των παιδιών του;

Ασφαλώς κανείς πολίτης που έχει σώας τας φρένας, που έχει Παιδεία, που έχει αναπτυγμένο το αίσθημα της ελευθερίας, το δικαίωμα στην ίση μεταχείριση.

Χρόνια τώρα, έχει επικρατήσει η ρήση του Ευάγγελου Αβέρωφ «όποιος βγει από το μαντρί, τον τρώει ο λύκος». Και πολλοί είναι αυτοί, που δεν αποφασίζουν να εγκαταλείψουν τα κόμματά τους αν και έχουν διαπιστώσει πως ενεργούν βλαπτικά για την κοινωνία, είτε γιατί έχουν στόχο την πολιτική τους καριέρα, άσχετα αν η χώρα καταστρέφεται κι οι πολίτες υποφέρουν, είτε γιατί έχουν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα.

Κανείς, μα απολύτως κανείς έντιμος πολίτης, που διαπιστώνει την ακαταλληλότητα των πολιτικών κομμάτων, των πολιτικών ταγών, δεν παραμένει προσκολλημένος σε αυτά. Διαχωρίζει τη θέση του είτε με διακριτικό τρόπο είτε καταγγέλλοντας τα όσα έχουν υποπέσει στην αντίληψή του προς ενημέρωση και των άλλων πολιτών.

Οι ισχυρισμοί ορισμένων πολιτικών ότι «παραμένουν στην ιστορική παράταξη», ότι «το κόμμα αυτό είναι ο ιδεολογικός τους χώρος», είναι αστείοι.

Ιστορικές παρατάξεις έχουν υπάρξει πολλές κατά το παρελθόν, πολύ πιο σοβαρές από τις σημερινές, όμως οι εξελίξεις, οι ανάγκες της κοινωνίας, έφεραν στο προσκήνιο νέες ιδέες, νέα πρόσωπα και γι’ αυτό πέρασαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας όπως έλεγε κι ο Ανδρέας Παπανδρέου. Ασφαλώς και υπήρχαν θετικά στοιχεία, σημαντικές παρεμβάσεις από τις παρατάξεις που κατά καιρούς εμφανίσθηκαν στο πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας και κανείς δεν μπορεί να διαγράψει τους αγώνες κομμάτων ή προσώπων, πολιτικών ή αφανών στελεχών.

Κι αν για εκείνους που παραμένουν προσκολλημένοι «στην ιστορική παράταξη», υπάρχει μια μικρή δικαιολογία, για όλους εκείνους που επικαλούνται ιδεολογίες υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και κυρίως για τους πολιτικούς των δύο μεγάλων κομμάτων.

Ποια ιδεολογία στηρίζεται στις μίζες και στο ξεπούλημα μιας χώρας;

Ποια ιδεολογία υποστηρίζει την ατιμωρησία των πολιτικών;

Ποια ιδεολογία θέλει φιμωμένη κι ανίσχυρη την δικαιοσύνη;

Ποια ιδεολογία προτρέπει στην εξαθλίωση των πολιτών;

Ποια ιδεολογία επιτρέπει την εξαπάτηση των πολιτών με συνειδητά ψέματα;

Δυστυχώς ή ευτυχώς, η ιδεολογία σήμερα μπορεί να συναντάται σε απλούς ανθρώπους, σε συνειδητοποιημένους πολίτες, πολύ δύσκολα όμως την συναντάς σε κόμματα, σε πολιτικούς μηχανισμούς.

Τα κόμματα είναι οικονομικοί μηχανισμοί που εργάζονται για οικονομικά συμφέροντα, υπηρετούν συγκεκριμένους οργανισμούς κι αυτό ολοφάνερα αποδείχθηκε με την πρόσφατη δανειοδότηση από τις τράπεζες του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας με 100 εκατομμύρια ευρώ χωρίς εμπράγματες εγγυήσεις.

«Όποιος βγει από το μαντρί, τον τρώει ο λύκος».

Κανείς, από εκείνους που θεωρούν τον εαυτό τους «πρόβατο στο μαντρί» δεν σκέφτεται πως αν μείνει μέσα στο μαντρί θα το φάει ή θα το πουλήσει ο τσοπάνης; Κανείς από αυτούς που θεωρούν τον εαυτό τους «πρόβατο στο μαντρί» δεν σκέπτεται ότι ο τσοπάνης τον εκμεταλλεύεται για «το μαλλί, το γάλα και το κρέας» του;

Το ερώτημα επομένως που τίθεται σε όλους εκείνους που φοβούνται να βγουν από το μαντρί είναι: Προτιμούν την εκμετάλλευση και το σφάξιμο από τον τσοπάνη ή την λευτεριά έστω και για λίγες στιγμές έξω από το μαντρί; Μια λευτεριά που αν όλα τα «πρόβατα» την επιδιώξουν, είναι βέβαιο πως κανείς λύκος δεν θα τολμήσει να πλησιάσει το κοπάδι.

«Όποιος βγει από το μαντρί, τον τρώει ο λύκος».

Πολιτικοί και κομματικά στελέχη, θα πρέπει να εξετάσουν με μεγάλη προσοχή τον ρόλο των κομμάτων τους στις πολιτικές εξελίξεις, τις ευθύνες των ηγετών αλλά και των σημαντικών πολιτικών στελεχών για την οικονομική καταρράκωση της χώρας, να τα συγκρίνουν με τις αρχές και τις αξίες που έχουν κι αν αυτά ταυτίζονται, τότε ας παραμείνουν στο κόμμα τους, στον χώρο τους. Αν όμως διαφέρουν, ποιος ο λόγος να παραμείνουν; Αφού άλλος είναι ο σκοπός του τσοπάνη για τα πρόβατα. Σκοπός του τσοπάνη είναι η εκμετάλλευση των προβάτων είτε από αυτά που του προσφέρουν είτε από την πώλησή τους ζωντανά ή νεκρά!

«Όποιος βγει από το μαντρί, τον τρώει ο λύκος».

Μαύρα πρόβατα, άσπρα πρόβατα, είναι οι πολίτες για τους πολιτικούς – τσοπάνηδες. Και δεν νοιάζονται πιο από όλα θα σφάξουνε πρώτο, αρκεί να κάνουν την δουλειά τους. Για τους πολιτικούς – τσοπάνηδες το κοπάδι, τα πρόβατα, είναι μέσο πλουτισμού, μέσο συντήρησης. Γι’ αυτό, όποιος πολίτης νοιώθει πως είναι πρόβατο, άβουλο κι ανίσχυρο, ας παραμείνει στη στάνη του τσοπάνη. Όποιος πολίτης όμως, αισθάνεται πως έχει αξιοπρέπεια, τιμή, ήθος και ψυχική δύναμη, τότε πρέπει να τολμήσει και με αποφασιστικά βήματα όχι μόνο να βγει από τη στάνη, αλλά να μην ξαναμπεί σε καμιά στάνη, να μη γίνει και πάλι είδος εκμεταλλεύσιμο από επιτήδειους πολιτικούς. Τότε υπάρχει ελπίδα πως μπορεί στην δύστυχη αυτή χώρα, να ξημερώσει μια καλύτερη μέρα, με ήλιος και φως και το σπουδαιότερο, με ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ….

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

9 ἀπαντήσεις στὸ Όποιος βγει από το μαντρί…

  1. Ὁ/ἡ fotis γράφει:

    Τα ιδανικά είναι χρήσιμα γιατί αυτά καθοδηγούν Ανθρώπους, κοινωνίες και έθνη. Αυτά όμως από μόνα τους δεν αρκούν δυστυχώς. Υπάρχουν και παράμετροι οι οποίοι είναι αδύνατον να αγνοηθούν. Η φράση «έχεις τόσο δίκιο όσο μπορείς να υποστηρίξεις» λέει πολλά.
    Ακούω για ανυπακοή των προβάτων απέναντι στον τσομπάνη και γελάω γιατί ψάχνω να βρώ ένα προηγούμενο στην Φύση και δεν βρίσκω. Ακόμα και στην Ιστορία όλα τα κινήματα μπορεί να ξεκίνησαν με ένα όραμα που γρήγορα ξέφτισε και το αποτέλεσμα μόνο το αναμενόμενο δεν ήταν.
    Μόνο με ομοψυχία, και κοινό φρόνημα ( πράγμα αρκετά δύσκολο έως απίθανο για την Ελλάδα ) θα μπορούσε να επιτευχθεί κάτι το οποίο δεν θα άλλαζε και πολλά την στιγμή που το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και όχι μόνον Ελληνικό.
    Ποιος είναι ο εχθρός μας τον ξέρουμε; Τι όπλα έχει τα ξέρουμε; Ποιοι είναι οι προδότες ανάμεσά μας τους ξέρουμε; Ποιους να εμπιστευτούμε τους ξέρουμε; Με τι όπλα μπορούμε να αντισταθούμε τα ξέρουμε; Πιο απλά, ποιος είναι ο τσομπάνης τον ξέρουμε;
    Θα ήθελα να ακούσω το όνομα του τσομπάνη και τον τρόπο μετάλλαξης από πρόβατο σε λιοντάρι γιατί σαν πρόβατο δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να κάνω καριέρα ελεύθερου πολίτη!

    Μοῦ ἀρέσει

  2. Ὁ/ἡ ΙΑΚΩΒΟΣ ΠΟΘΗΤΟΣ γράφει:

    Όποιος έχει το θάρρος του Λεωνίδα, την δύναμη του Ηρακλή, την πίστη των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης και του Έπους του ’40 μπορούν να δώσουν απαντήσεις, να λύσουν απορίες. Αυτοί γνώριζαν τους εχθρούς και τους φίλους, ξεχώριζαν τους ικανούς από τους ανίκανους, αναγνώριζαν τους ηγέτες, είχαν την αυταπάρνηση και πολεμούσαν εναντίον θηρίων, εναντίον ανίκητων αυτοκρατοριών. Μα πάνω από όλα, όλοι αυτοί, ήξεραν το ΚΑΘΗΚΟΝ τους. Κι όποιος γνωρίζει το καθήκον του, όποιος έχει την δύναμη να βλέπει με καθαρή ματιά τα γεγονότα, τότε δεν χρειάζεται κανέναν, μα απολύτως κανέναν για να του κάνει υποδείξεις. Εκτός φυσικά κι αν δεν έχει τη δύναμη να δει την αλήθεια, αν έχει αποδεχθεί σαν τα άκακα πρόβατα το μέλλον του. Ένα μέλλον που το καθορίζουν κάποιοι που βλέπουν τους ανθρώπους σαν νούμερα κι όχι σαν προσωπικότητες.

    Μοῦ ἀρέσει

  3. Ὁ/ἡ Fotis γράφει:

    Θάρρος είχε ο Λεωνίδας αλλά τελικά έπεσε, δύναμη ο Ηρακλής αλλά πέθανε από δηλητηριασμένο βέλος , πίστη οι αγωνιστές της επανάστασης και οι αγωνιστές του 40’ αλλά τελικά οι πρώτοι υποτάχθηκαν στην βαυαροκρατία και η δεύτεροι στην Γερμανία.
    Είπαμε ότι τα ιδανικά είναι καλά. Οι θεωρίες καλές. Αλλά επί του πρακτέου καμία πρόταση.
    Οι απαντήσεις μου έμειναν αναπάντητες.

    Μοῦ ἀρέσει

    • Ὁ/ἡ ΙΩΑΝΝΗΣ γράφει:

      Καλά fotis τα έχεις κάνει σαλάτα…….

      Ο Λεωνίδας έπεσε….αλλά το αποτέλσμα ήταν η μάχη των Πλαταιών μετά από ένα χρόνο και φυσικά οι Πέρσες δεν ξανατόλμησαν να έρθουν για πάρα πολλά χρόνια…..

      Ο Ηρακλής δεν πέθανε από δηλητηριασμένο βέλος αλλά από δηλητηριασμένο μανδύα της ζηλιάρας γυναίκας του….

      Οι αγωνιστές του 21 προδόθηκαν επειδή ασχολήθηκαν περισσότερο με τους Τούρκους κατακτητές ενώ έπρεπε να ασχολούνται ταυτόχρονα και με τους ντόπιους προδότες…

      Όσο για τους αγωνιστές του ΄40 ….αυτοί έκαναν το καθήκον τους…..αλλά ο εμφύλιος (με τη “βοήθεια” ξένων χώρισε τους Έλληνες σε Δυτικούς και Ανατολικούς…….

      Αλλά fotis…..

      όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει που λέει ο λαός…..

      Η γνώμη σου είναι γνώμη ανθρώπου που ψάχνει λύση αλλά στην ουσία φοβάται την λύση…για αυτό και “δεν την βρίσκει” ενώ είναι μπροστά στα μάτια του….

      καλή χρονιά και καλά μυαλά….

      Μοῦ ἀρέσει

  4. Ὁ/ἡ aristarhos γράφει:

    Και μια και τα πράγματα έχουν έτσι Fotis, εγώ λέω μια και είμαστε σε θανατική κατάσταση να ξαπλώσουμε να πάρουμε μια ασπιρίνη να βάλουμε το δάχτυλο στον κώλο και να περιμένουμε να πεθάνουμε. Και να τους απαλλάξουμε από το έξοδο του ραντισμού τους με βλακόσκονη.
    Κι αφού Ο Λεωνίδας ο ονειροπαρμένος πήγε τζάμπα, ο Ηρακλής έμεινε με την μαγκιά, ο Καραίσκος ρεζιλεύτηκε ιππεύοντας ο μαλάκας χεσμένος και πήγε τζάμπα, και οι ήρωες στο Τεπελένι έπεσαν τζάμπα και βερεσέ λέω να κάνουμε μια καλύτερη πρόταση στον SKY να ξαναγράψουμε την ιστορία ειδομένη από καθαρά ρεαλ-πολιτίκ σκοπιά.
    Εμπρος Ελλάδα για μια ιστορία νέα.
    FOTIS, άσε δεν τόχεις.

    Μοῦ ἀρέσει

  5. Ὁ/ἡ Fotis γράφει:

    Η τζάμπα εξυπνάδα και μαγκιά είναι άλλο ένα από τα χαρακτηριστικά του νεοέλληνα. Μου θυμίζει αυτούς που κάποτε έκαναν αντίσταση εκ του ασφαλούς και από μακριά. Άλλη τραβούσαν το κουπί και άλλοι τελικά εξαργύρωναν την δόξα (βλέπε γενιά πολυτεχνείου).
    Θα ήθελα να χρησιμοποιήσω πιο σκληρή γλώσσα δεν θέλω να κατέβω επίπεδο.
    Απλά θα ξαναρωτήσω! Ξέρεις ποιος είναι ο εχθρός; Ξέρεις τι όπλα έχει; Όλοι η αρχαίοι λοιπόν που προανέφερες ήξεραν και για αυτό τον αντιμετώπισαν. Υστερούσαν αριθμητικά αλλά υπερτερούσαν σε οπλισμό, εκπαίδευση, στρατηγική εμπειρία, και φρόνημα. Τι από αυτά έχουμε έναντι ποιού εχθρού;
    Να πάμε στο Σαράντα; Νικήσαμε έναν εχθρό πάλι που τον γνωρίζαμε, είχε υπεροπλία αλλά το θέατρο του πολέμου δεν του επέτρεπε να την χρησιμοποιήσει και στο κάτω – κάτω πού είχε να επιδείξει κάτι σημαντικό σε πολεμική επιτυχία; Στην Αιθιοπία; Με ποιόν τρόπο; Γιατί δεν έγινε το ίδιο με τους Γερμανούς;
    Θα μου πεις για το 1821; Εγώ θα σου απαντήσω: γνωρίζεις πόσες επαναστάσεις έγιναν πριν; Γιατί αποτύχαν; Τι έγινε και πέτυχε το 21; Υπήρχε οριακή κατάσταση που θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική; Γιατί δεν έγινε;
    Θα μπορούσα να σου γράφω για ώρες, γεγονότα που βρίθουν από Ηρωισμό σε όλη την μακραίωνη ιστορία αυτού του τόπου αλλά ήταν ανεπιτυχή και καταστροφικά.
    Μην μου πουλάς εξυπνάδα και μην μου κάνεις μαθήματα πατριωτισμού εμένα.
    Δώσε πρώτα τις απαντήσεις που σου ζητάω γιατί αυγά με πορδές δεν βάφονται.

    Μοῦ ἀρέσει

  6. Ὁ/ἡ ΙΑΚΩΒΟΣ ΠΟΘΗΤΟΣ γράφει:

    Τον ηρωισμό, την αυταπάρνηση, την θυσία, αυτές τις τόσο ανεκτίμητες αρετές, τις διαθέτουν άνθρωποι με μεγάλα ψυχικά χαρίσματα, με αγάπη για την πατρίδα και τους ανθρώπους, με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
    Ασφαλώς κι όλοι οι άνθρωποι δεν είναι το ίδιο, ασφαλώς και η Ελληνική Ιστορία αναφέρεται και σε Εφιάλτες. Αρκετά επομένως τα είδη των ανθρώπων. Κάνουμε την αυτοκριτική μας και βλέπουμε σε πους ανήκουμε. Σε εκείνους που είναι έτοιμοι να θυσιαστούν για μεγάλα ιδανικά, σε εκείνους που φοβούνται να αγωνιστούν γιατί δεν θέλουν να υποστούν τις συνέπειες ακόμα – ακόμα και τον θάνατο ή σε εκίνους που είναι πρόθυμοι να προδώσουν με ανταλλάγματα ή από φθόνο.
    Γι’ αυτό και έγιναν μεγάλες επαναστάσεις που ανέτρεψαν εξουσίες που φάνταζαν ανίκητες, γι’ αυτό εκατομμύρια άνθρωποι έχουν θυσιαστεί στο βωμό της δημοκρατίας, της ελευθερίας. Και οι δικοί τους αγώνες, το αίμα τους, μας έχει δώσει το δικαίωμα να εκφράζουμε ελεύθερα τις απόψεις μας. Αυτούς τους ήρωες, αυτούς τους αγωνιστές τιμώ κι εύχομαι ποτέ να μη δειλιάσω μπροστά στο όποιο εμπόδιο, μπροστά στην όποια εξουσία…

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.