Το Soviet πρέπει να μάθει μαθηματικά.


sovietΤου Γιώργου Καισάριου

Ένα από τα πολλά κουσούρια που έχει η ελληνική σοβιετική σκέψη των πραγμάτων, είναι ότι όλοι αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις, δεν κατανοούν απλά μαθηματικά. Και επειδή τα πάντα έχουν να κάνουν με μαθηματικά και οι αριστερίζουσες φιλοσοφίες για αγρίους του τύπου “οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί” περισσεύουν, δεν τα έχουμε πάει καθόλου καλά σαν χώρα.

Το υπουργείο Οικονομικών για κάποιο παράξενο λόγο (που ειλικρινά μου διαφεύγει) προσδοκούσε να εισπράξει επιπλέον 1 δισ. ευρώ σε σχέση με πέρσι από την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Αντ΄ αυτού, τα επιπλέον έσοδα ήταν μόλις 36 εκατ. ευρώ, παρ΄ όλο που ο ειδικός φόρος ανά 1000 λίτρα εξαπλασιάστηκε από τα 60 στα 330 ευρώ! Παράλληλα δε, ενώ “πατάχτηκε” το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο θέρμανσης, σειρά έχει πάρει για λαθρεμπορία το ναυτιλιακό πετρέλαιο, σύμφωνα με τους πιο ειδικούς.

Όπως διαβάσατε χτες εδώ στο Capital.gr: Πτώση 42,7% κατέγραψε ο αριθμός των εκδοθεισών αδειών τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, κατά το μήνα Οκτώβριο 2012 το μέγεθος της συνολικής Οικοδομικής Δραστηριότητας (Ιδιωτικής-Δημόσιας) στο σύνολο της Χώρας μετρούμενο με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, ανήλθε σε 1.506 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 276,5 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 1.077,3 χιλιάδες m3 όγκου, παρουσίασε δηλαδή, μείωση κατά 42,7% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 32,4% στην επιφάνεια και κατά 27,0 % στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.

Προφανώς και εδώ το υπουργείο νόμιζε ότι η οικοδομική δραστηριότητα θα παραμείνει η ίδια, όσους φόρους και να βάλει στα ακίνητα. Για άλλη μια φορά, κανείς δεν μελέτησε την εξίσωση cost benefit analysis αγαπητέ αναγνώστη.

Από χτεσινό άρθρο στο Capital.gr, διαβάζουμε:

Μελέτη του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος την οποία έχουν στη διάθεσή τους τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας δείχνει ότι η επιβολή του φόρου στα σκάφη αναψυχής του 2009 <b>καθώς και του φόρου πολυτελείας οδήγησε σε τεράστια απώλεια εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και σε σημαντική απώλεια θέσεων εργασίας από την ελληνική οικονομία. Οι παραπάνω φόροι οδήγησαν σε φυγή σκαφών από τα ελληνικά χωρικά ύδατα και σε μαζική απονηολόγηοη σκαφών από την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδος από τις δηλώσεις ακινησίας σκαφών (κάτι αντίστοιχο της κατάθεσης πινακίδων για τα ΙΧ) λόγω της πολλαπλής φορολόγησής τους από το 2009 και μετά το δημόσιο εισέπραξε μόλις 191.000 ευρώ. Εάν δεν είχε επιβληθεί φορολογία θα εισπράττονταν συνολικά από το δημόσιο (φόροι καυσίμων, φόροι εισοδήματος, ΦΠΑ κτλ) 131 εκατ. ευρώ.

Με λίγα λόγια, αν δεν έκανε τίποτα το ελληνικό δημόσιο θα είχε περίπου 130 εκατ. ευρώ παραπάνω έσοδα, χώρια οι θέσεις εργασίας κτλ κτλ. Αλλά η αριστερίστικη νοοτροπία της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας (που για μένα έχει αριστερό DNA είτε το ξέρει είτε όχι) δεν κατανοεί ότι οι φόροι είναι ο εχθρός της επιχειρηματικότητας αλλά και του τζίρου.

Βλέπεις αγαπητέ αναγνώστη, για ορισμένους, είναι καλύτερα να βάλουμε φόρο στα σκάφη και ας μην έχει κανένας σκάφος, από το να υπάρχουν κάποιοι που έχουν σκάφη και να μην επιβαρύνονται με φόρους!

Το αν θα έχει έσοδα ή όχι το δημόσιο, είναι δευτερευούσης σημασίας. Σημασία έχει να επιβάλουμε φόρους, διότι το κεφάλαιο δεν δικαιούται να έχει σκάφος χωρίς να πληρώνει τα μαλλιά της κεφαλής του για αυτό το δικαίωμα. Κανείς δεν έχει σκεφτεί ότι ίσως αυτό το “κεφάλαιο” δεν έχει τα λεφτά να πληρώνει αυτούς τους φόρους.

Πως τολμά το κεφάλαιο, να θέλει να μην πληρώσει το μερτικό του και να αλλάξει σημαία ή να πάει αλλού” … είναι το σκεπτικό του ελληνικού Soviet.

Έχω νέα για το Soviet (με κολλήσατε και έμενα με αυτή την ορολογία), επειδή τα πάντα είναι οι αριθμοί, το “κεφάλαιο” μετρά την απόδοση κεφαλαίου, το αν το συμφέρει ή όχι και αν αξίζει ή όχι να έχει σκάφος ή αυτοκίνητο και πόσο προτίθεται να πληρώσει για αυτό το δικαίωμα.

Και από ό,τι δείχνουν τα πράγματα, το “κεφάλαιο” έχει αποφασίσει ότι δεν το συμφέρει και είτε θα πάει αλλού είτε απλά δεν θα κάνει χρήση της ελληνικής θάλασσας έναντι αδράς αμοιβής, προτιμώντας απλά να αγκυροβολήσει το σκάφος του.

Αυτό όμως που έχει σημασία, είναι ότι ούτε το Soviet θα εισπράξει το παραμικρό σε φόρους. Και αν κάποιοι δεν έμαθαν μαθηματικά και δεν κατανοούν τι σημαίνει, έσοδα χωρίς φόρους η καθόλου έσοδα με φόρους, ποτέ δεν είναι αργά να μάθουν.

capital

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.