Τα δίκαια, τα μαύρα και τα «μαύρα» των καθηγητών


Νικολαϊδης ΘανάσηςΤου Θανάση Νικολαΐδη 

ΝΑ ξεκινήσουμε απ’ τα δίκαια των καθηγητών. Για τη δουλειά και για τους ίδιους, που η κοινωνία τους αποκαλεί «λειτουργούς», όποτε τη βολεύει. Και, βέβαια, η πατρίδα μας που ήθελε ανέκαθεν τον δάσκαλο φτωχό (για λόγους σκοπούμενης αγραμματοσύνης του λαού), τον μεταχειρίζεται ως «επαγγελματία» κατωτέρας διαλογής. Κι αν η σημερινή κοινωνία, με τα «ιδανικά» και τις προτεραιότητές της, «δικαιολογεί και «χαλαλίζει» μιαν άνετη ζωή και πλούτη στον επαγγελματία της ύλης, στον δάσκαλο αρνείται και τον θέλει «ιεραπόστολο». Δικαιούται, να’ χει βίλα ο μεγαλέμπορος και εξοχικό ο μπακάλης, αυτοκινητάρα ο φούρναρης και σπιταρόνα ο μανάβης, περιουσία ο αγρότης, ακίνητα ο μηχανικός και…μίζες ο Υπουργός, αλλά ο δάσκαλος έξω και μακριά από τέτοιες αναζητήσεις.

ΠΟΙΟ είναι το πρωτεύον στα δεδομένα της δουλειάς του καθηγητή, στην τάξη; Ο αριθμός των μαθητών/μαθητριών. Με 2-3 παραπάνω φαίνεται η διαφορά. Αρνητική για την απόδοσή του καθηγητή και του μαθητή, δείκτης που ορίζει την παραγωγικότητα και των δυο και την ποιότητα της εκπαίδευσης. Από’ κει πέρα, ξετυλίγονται άλλες…ελλείψεις. Από βιβλιοθήκες που λείπουν μερικώς είτε ολοσχερώς, εργαστήρια με εξοπλισμό που φούσκωσε τις τσέπες μεσαζόντων και εμπόρων που τα διακίνησαν, χωρίς να αξιοποιούνται στην τρέχουσα εκπαιδευτική διαδικασία. Γιατί; Γιατί το λύκειο δεν είναι σχολείο-είναι προετοιμασία των «Πανελλαδικών» και προθάλαμος των ΑΕΙ.

ΚΑΙ πάμε στα αρνητικά και «αλλιώτικα». Απεργούσε, κάποτε, η ΟΛΜΕ και «έριχνε κυβερνήσεις». Απείχαν για μήνες οι καθηγητές απ’ τη δουλειά τους-λειτούργημα-με χίλιες δυο ελλείψεις και ουραγοί μισθολογικά, ωστόσο, με μπακράουντ την εκπαιδευτική τους εντιμότητα. Αρκούμενοι στον μισθό τους και με ωράρια εξοντωτικά. Χωρίς αποζημίωση ως συνοδοί στην «Πενταήμερη» και λουφαδόρους σε γραφεία βουλευτών και υπουργών. Εκεί, λοιπόν, στην τάξη της λιτότητας και της πλούσιας φαντασίας, αναβαθμίζονταν η ελληνική μας γλώσσα. Με πρώτη ύλη για τη γνώση το μυαλό που δούλευε, χωρίς «χρήστες» να πατάνε κουμπιά.

ΑΥΤΟΣ, λοιπόν, ο χώρος με τα ψήγματα ιεραποστολικής διάθεσης δεν άντεξε στον χρόνο και τη φθορά. «Τα κονομάει ο διπλανός (του δημοσίου) με χίλιες δυο κομπίνες μετά μίζας και προμηθειών; Να τα’ κονομήσω κι εγώ» σκέφθηκε ο εκπαιδευτικός κι έκανε πράξη την πρόθεσή του. Σε κοινωνία όπου όλα πωλούνται κι αγοράζονται, πούλησε κι αυτός την ψυχή του.

ΚΙ άνοιξε ο δρόμος του ιδιαίτερου, για να κλείσει και τον καθηγητή στο κλαμπ των οικονομισάριων. Τρυπώνει σε σπίτια, αμείβεται με «μαύρα» κι είναι ο μισθός του συμπλήρωμα. Και το (δημόσιο) σχολείο για βιτρίνα της δουλειάς του. Για πελατεία που δεν θα’ χε, αν είχε παραιτηθεί απ’ το δημόσιο (ή αν τον είχαν απολύσει). Και είναι η συντριπτική πλειοψηφία τους, αλλά το κρύβουν.

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

2 ἀπαντήσεις στὸ Τα δίκαια, τα μαύρα και τα «μαύρα» των καθηγητών

  1. Ὁ/ἡ petros γράφει:

    Πρώτα ο μαθητής, ωρύεται το Υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα Μέσα Μαζικής Διαπλοκής ! Ναι, η κυβέρνηση που έχει οδηγήσει το ποσοστό των ανέργων στους νέους στο 60%, με ένα άλλο 20% στη μετανάστευση, φοβάται για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και το μέλλον των νέων παιδιών !!! Ποιο μέλλον, βρε αγύρτες ; Άνεργος ή μετανάστης ή υπάλληλος των 300 ευρώ !!!
    Αυξάνει το ωράριο των καθηγητών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για τους άλλους ( γι’ αυτό θα μιλήσω και όχι για τις συνέπειες στους ίδιους τους καθηγητές ) ;
    1) 10.000 αναπληρωτές ( νέα παιδιά και αυτά ), από του χρόνου στην ανεργία ή στην υποαπασχόληση.
    2) Οι 150.000 απόφοιτοι καθηγητικών σχολών ( που πέρασαν στις Πανελλαδικές του συστήματος ) θα είναι ισοβίως ΑΝΕΡΓΟΙ, γιατί οι προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών θα είναι μηδαμινές για τα επόμενα χρόνια, άρα τι θα κάνουν ; Μετανάστευση ή ανεργία ή ντελιβεράδες ;
    3) Οι 100.000 φοιτητές- σπουδαστές ( αυτή τη στιγμή , που πέρασαν με τις πολυπόθητες Πανελλαδικές ) που σπουδάζουν σε καθηγητικές σχολές ας ξεχάσουν μια για πάντα τη πιθανότητα να αποκτήσουν επάγγελμα ανάλογο της ειδικότητάς τους. Με 200 μόνιμους διορισμούς και μερικές εκατοντάδες προσλήψεις αναπληρωτών, μεγαλύτερη πιθανότητα έχουν να κερδίσουν το ΛΟΤΤΟ παρά μια εργασία
    4) Με την αύξηση του ωραρίου θα χάσουν τη δουλειά τους και περίπου 1000 εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία!
    5) Από τους 100.000 φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών ( που γι’ αυτούς κόπτονται δήθεν αυτοί που τους έχουν εξασφαλίσει μια θέση ανεργίας ή μετανάστευσης ή μισθού 200-300 ευρώ ), οι 30.000 περίπου θα μπουν σε σχολές καθηγητικές ( κυρίως από το 1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο ). Με τα μέτρα του Υπουργείου Παιδείας ( αύξηση του ωραρίου, μείωση αναπληρωτών ) , όταν θα αποφοιτήσουν από τα Πανεπιστήμια, θα βρουν δουλειά τη … Δευτέρα Παρουσία !!!

    Με απλά λόγια, είτε γίνουν είτε αναβληθούν οι Πανελλαδικές, οι 9 στους 10 που θα περάσουν ( πλην Λακεδαιμονίων ) θα είναι υποψήφιοι άνεργοι ή μετανάστες, χάρη στα μέτρα της Τρόικα, της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, εδώ και 4 χρόνια. Αυτό, βέβαια, δεν το τονίζουν ούτε τα κανάλια, ούτε οι πολιτικοί των 3 κομμάτων, ούτε τα βλέπουν οι γονείς που παραμυθιάζονται από τα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης.
    Οι συνέπειες των μέτρων στην εκπαίδευση, Από τη νέα χρονιά, χιλιάδες καθηγητές ( φέτος ΄πρέπει να ήταν πάνω από 10.000 , από του χρόνου θα διπλασιαστούν ) θα συμπληρώνουν ωράριο σε 2-3 σχολεία , κάνοντας μαθήματα διαφορετικά της ειδικότητας τους. Ακούμε κάθε χρόνο παράπονα από τους γονείς γιατί κάνουν φιλολογικά μαθήματα ξενόγλωσσοι ή θεολόγοι ή κοινωνιολόγοι , γιατί κάνουν μαθηματικά και φυσική καθηγητές βιολογίας ή χημείας κλπ. Από του χρόνου ΟΛΟΙ πρέπει να ξέρουν ότι τα φαινόμενα αυτά σε όλη την Ελλάδα, σε Γυμνάσια και Λύκεια, θα πολλαπλασιαστούν, ότι δεν θα λειτουργούν διοικητικά τα σχολεία (αφού οι καθηγητές κάνουν όλες τις διοικητικές εργασίες ), ότι θα είναι αδύνατον να δουν τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές ( γιατί θα έχουν πολλές ώρες διδασκαλίας επιπλέον ) και ΤΌΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΣΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ( ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ; ) ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ.Αυτά είναι τα «θαύματα» της πολιτικής της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ : άνεργος ή μετανάστης ή εργαζόμενος των 300 ευρώ ή νεόπτωχος καταχρεωμένος από τα χαράτσια και τους φόρους. Τώρα, ως γονείς, ας λιθοβολήσουμε τους «καθηγητές» των 800 ευρώ, κι ας αφήσουμε όσους έφαγαν το δημόσιο χρήμα εδώ και 40 χρόνια, με μίζες, Χρηματιστήριο, δημόσια έργα, Ολυμπιακά έργα, ομόλογα, τα λεφτά των ασφαλιστικών ταμείων, αυτούς που έκοψαν τα επιδόματα για τα παιδιά, αυτούς που έκοψαν τα δώρα και φέτος κάναμε το φτωχότερο Πάσχα !

    Μοῦ ἀρέσει

  2. Ὁ/ἡ Βασίλης γράφει:

    ΔΕΝ είναι η συντριπτική πλειοψηφία. Είναι μειοψηφία. Σκεφτείτε ποιους αφορούν τα ιδιαίτερα, εκείνους που στοχεύουν σε μερικά (6 ή 7) μαθήματα της Γ΄ λυκείου. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο γυμνάσιο και όλοι όσοι διδάσκουν στην Α΄ και Β΄ λυκείου (και Γ΄ σε μαθήματα γενικής παιδείας) είναι εκτός του “κλάμπ”. Άγνοια ή σκόπιμη παραπληροφόρηση;

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.