Οι αμόρφωτοι ελληναράδες που ονειρεύονται ανάπτυξη α λα τούρκα.


Διάβασα μια συνέντευξη του Καλογρίδη Θρασύβουλου προέδρου Επιμελητηρίου Λέσβου, όπου σχεδόν έτρεχαν τα σάλια του από την χαρά του που μαζί με τον τουρκοτουρισμό θα έρθει και η τουρκοφιλία.

Βέβαια, είμαι υποχρεωμένος να θυμηθώ και τον Μπουτάρη που για έναν εξηγήσιμο για εμένα λόγο, βλέπει την ανάπτυξη πάντα συνδεδεμένη με τον Τούρκο.

Να υπενθυμίσω απλά ότι το 2012, η Γαλλία είχε 83 εκατομμύρια επισκέπτες, η Ισπανία 57 εκατομμύρια, η Ιταλία 46 εκατομμύρια, η Τουρκία 35 εκατομμύρια και η Ελλάδα μετά βίας 16-17 εκατομμύρια.

Όταν το πνευματικό σου βεληνεκές είναι μπουταρισμένο ( μπαταρισμένο) και δεν μπορείς να αντιληφθείς ακόμη ότι η γης είναι στρογγυλή, ότι ο πληθυσμός της είναι 7 δις, όταν δεν γνωρίζεις ότι εκτός των Τούρκων υπάρχουν και άλλοι λαοί πάνω στην γη, όταν δεν έμαθες μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς ότι δεν θέλει να σε αγαπήσει ο Τούρκος, όταν δεν ξέρεις ότι ο παγκόσμιος τζίρος στον τουρισμό είναι 8 τρις από τα οποία εσύ παίρνεις μόνο 19-20 δις, όταν δεν μπορείς να καταλάβεις ότι το σύνολο των ακτογραμμών σου είναι 16.000 χιλιόμετρα ενώ της Τουρκίας είναι μόνο 7.000 χιλιόμετρα, όταν δεν τα ξέρεις όλα αυτά γιατί το μυαλό σου παίρνει ανάποδες αριστερές στροφές προς τα πίσω, τότε είναι φυσιολογικό να μην βλέπεις τίποτα περισσότερο από το ΣΚΑΤΟ του Τούρκου, ως αναπτυξιακό παξιμάδι για να στηρίξεις το μέλλον των παιδιών σου.

Σε λίγο θα ονομάσουν και τον ήλιο Τούρκο, γιατί ανατέλλει από την μεριά της Τουρκίας.

Ο κτηνοτρόφος από την Κρήτη.

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

2 ἀπαντήσεις στὸ Οι αμόρφωτοι ελληναράδες που ονειρεύονται ανάπτυξη α λα τούρκα.

  1. Ὁ/ἡ gaston γράφει:

    Οι καλύτεροι έμποροι στον κόσμο – κάτι κοινά παραδεκτό- είναι εβραίοι. Ο Σαλονικιός πατέρας μου που είχε την τύχη να τους γνωρίσει, πριν οι γερμανοί φασίστες τους οδηγήσουν στα κρεματόρια, έλεγε, «η επιτυχία της φτωχομάνας διεθνούπολης Θεσσαλονίκης οφειλόταν ΚΑΙ σαυτούς. Συνήθιζαν να λένε « δεν με ενδιαφέρει αν ο πελάτης είναι μαύρος άσπρος κόκκινος, χριστιανός ή τούρκος. Τον σέβομαι και μόνον επειδή είναι πελάτης. Κερδίζω και μόνο από την σκόνη των παπουτσιών του που θα μπεί στο μαγαζί μου.
    Όταν θες ανάπτυξη και προσπαθείς να πουλήσεις αέρα (γιατί μόνον αυτό σου απέμεινε) προσπαθείς να το δώσεις τυλιγμένο με κάθε λογής έγχρωμα κορδελάκια. Πλασάρεις συναίσθημα, και απωθημένα. Στο εμπόριο οι εθνικιστικές κορώνες περισσεύουν. Αυτές εξάλλου απέκλεισαν την πόλη μας και την ευνούχισαν εδώ και 100 χρόνια. Θα μπορούσε να δοθεί και σαν θέμα διδακτορικής διατριβής πως ο ψευτοιδεαλισμός ο πολιτικός φανατισμός και ο αποκλεισμός αυτής της πόλης, από αυτό που εδώ και αιώνες ήξερα να κάνει πολύ καλά, το εμπόριο. Αυτό που την είχε ανεβάσει για αιώνες σταθερά στην δεύτερη θέση σχεδόν της τότε παγκόσμιας οικονομίας.
    Οι πρωτοποριακές αυτές κινήσεις – του επιτυχημένου έμπορου Μπουτάρη-, είναι ότι κάποιες μέρες γέμισαν δειλά-δειλά τα ξενοδοχεία της μαραμένης πόλης μας και τα υπό κατάρρευση εστιατόρια και μαγαζιά του κέντρου, και έτσι πιθανά να πήραν κάποιες ζωτικές ανάγκες.
    Έτσι αγαπητέ φίλε Κτηνοτρόφε από την Κρήτη έτσι που μας κατάντησαν «Μάζευε κι ας είναι ρόγες»

    Μοῦ ἀρέσει

    • Ὁ/ἡ ΙΩΑΝΝΗΣ γράφει:

      Μέσα στο σχόλιο σου περιλαμβάνεις αλήθειες και μη. Οι Εβραίοι είναι σαφώς οι καλύτεροι έμποροι αλλά καλό είναι να γνωρίζει ο κόσμος πως απέκτησαν την κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης ώστε να κάνουν γνωστή την επιχειρηματικότητα τους. Άλλωστε είναι γνωστή η επιστολή του Εβραίου προέδρου στους Τούρκους πριν την είσοδο των Ελληνικών στρατευμάτων το 1912. Οπότε καλό είναι να εκτιμούμε το εμπορικό δαιμόνιο των Εβραίων αλλά μέχρι εκεί.

      Ο Μπουτάρης επιτυχημένος έμπορος; Από πότε ισχύει αυτό γιατί στην αγορά επιτυχημένος έμπορος είναι ο αδερφός του κι αυτός αποτυχημένος.

      Γνώμη μου είναι ότι η Θεσσαλονίκη ποτέ δεν ανέδειξε τη Βυζαντινή της κληρονομιά και μνημεία. Ποτέ δεν ανέδειξε την Μακεδονική της ταυτότητα. Ούτε καν την Ρωμαική της. Γίνεται αχνή η μνήμη της ως η μόνη συμβασιλεύουσα της Κωνσταντινούπολης και ως η πόλη του Κάσσανδρου μέσω μιας μοναδικής στην παγκόσμια ιστορία αυτοκρατορίας όπως αυτή του Μ. Αλεξάνδρου. Θα μπορούσε να είναι μια αξεπέραστη τουριστική πόλη της ανατολικής Μεσογείου με την ιστορία της και με την μοναδική παραλία που διαθέτει. Ελάχιστες πόλεις – όπως η Βαρκελώνη – έχουν τέτοια παραλία.Η κεντρική της αγορά και οι γεύσεις που κυριαρχούν είναι αξεπέραστες για όποιον τις έχει γνωρίσει. Η πανεπιστημιούπολη της θα μπορούσε να είναι από τις ομορφότερες της Ευρώπης και με την ανάλογη προσπάθεια και διαφήμιση να γινόταν πόλος έλξης για φοιτητές από όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Ακόμα και η θάλασσα γύρω της αν υπήρχε λίγο φιλότιμο θα μπορούσε να είναι πεντακάθαρη ώστε να πήγαινε ο κόσμος για μπάνιο με προοπτική να αναπτυχθεί και ο τουρισμός των “διακοπών” περιφερειακά της και όχι μόνο των αξιοθεάτων.

      Τότε σίγουρα δεν θα υπήρχε θέση για συναίσθημα και εθνικιστικές κορώνες γιατί δεν θα υπήρχε η ανάγκη. Και κανένας ψευτοιδεαλισμός και πολιτικός φανατισμός δεν θα εμφανιζόταν. Όχι ότι υπάρχει σήμερα η ανάγκη για συναίσθημα αλλά η Θεσσαλονίκη δεν θα σωθεί από την παρακμιακή πολιτική του Μπουτάρη μέσω αναδείξεως λυκοφιλιών ανάμεσα σε μας και τους Τούρκους έχοντας ως μπροστάρη την εποχή της τουρκοκρατίας κι αυτό να έχει αποτέλεσμα στην εμπορική ανάπτυξη της πόλης. Γεγονός είναι πως όσο ο Μπουτάρης δεν στρέφει την πολιτική του σε σωστές προσπάθειες αλλά σε γραφικότητες όπως το να δημιουργεί πεζόδρομους χωρίς να είναι το μετρό έτοιμο ρίχνοντας κλήσεις για το παραμικρό σε μέρες που μια κλήση είναι βδομαδιάτικο για κάποιους, θα υπάρχει γκρίνια.

      Από εκεί και ύστερα όμως δεν μπορώ να μη συμφωνήσω με το “μάζευε κι ας είναι ρόγες” στο συμπέρασμα σου γιατί δυστυχώς στο σημείο που έφθασε η πόλη μας ο ” πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται”. Μακάρι να την δούμε ως μια πραγματικά πολιτιστική “πρωτεύουσα” της Ευρώπης μια μέρα και όχι μόνο σε τίτλους.

      Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε στὸν/τὴν ΙΩΑΝΝΗΣ Ἀκυρῶστε τὴν ἀπάντηση

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.