«Να ενωθεί ο πλανήτης»: Τρελό δεν ακούγεται;


Παναγιώτης Ήφαιστος

Πόσο επιπόλαιος, απερίσκεπτος, πνευματικά ανέμελος, αφελής μέχρι ηλιθιότητας και πνευματικά θεόστραβος πρέπει να είναι κάποιος για να πιστεύει ότι θα μπορούσε στην βάση του ενός ή άλλου ιδεολογικού δόγματος να εξισωθεί πολιτικά, να εξομοιωθεί ανθρωπολογικά και να ενωθεί παντοιοτρόπως ο πλανήτης!

Δηλωτικό βέβαια του χαρακτήρα της Οδύσσειας των ανθρώπων και του ιστορικού τους γίγνεσθαι είναι ότι πολλοί πίστεψαν αυτή την πολιτικοπνευματική παράκρουση. Παρόμοια με τον Οδυσσέα όταν ευκολόπιστα και παραβλέποντας Θεούς και Δαίμονες το έλκυσαν οι ηδονές των Σειρήνων και τα καλούδια στις σπηλιές των Κυκλώπων. Ευτυχώς για τον Οδυσσέα, για να παραφράσουμε τον Καβάφη, τελικά αποδείχθηκε ότι κουβαλούσε στο νου του την Ιθάκη. Δεν συμβαίνει το ίδιο, όμως, με τα μέλη εκείνων των κοινωνιών που ροκανίστηκαν από εξισωτικά ιδεολογικά δόγματα και εκμηδενίστηκαν ανθρωπολογικά από τις ροπές των μεταμοντέρνων πνευματικών χυδαιοτήτων που τα διαδέχθηκαν. Στον μυαλό τους δεν έχουν πια την Πατρίδα.

Φοιτητές βέβαια κοιμόμασταν με το «Κεφάλαιο» του Μάρξ στο προσκέφαλό μας. Αργότερα καταλάβαμε ότι ήμασταν αντί-ηγεμονιστές Τσε-Γκουεβαριστές (και συνεχίζουμε να είμαστε). Αντι-ηγεμονιστές λοιπόν οι περισσότεροι άνθρωποι πλην αντί να προσκολλώνται σε αυτό παραμυθιάζονται και εκτροχιάζονται διεθνιστικά. Επιπόλαια νομίζουν ότι είναι διεθνιστές, κοσμοπολίτες και φορείς κάποιου από τα πολλά μοντερνιστικά ιδεολογικά δόγματα τα οποία, όπως εξηγήσαμε αλλού, φτιάχτηκαν για τους μετά-Μεσαιωνικούς δουλοπάροικους και σήμερα εκπληρώνουν τους σκοπούς των ηγεμονικών αξιώσεων ισχύος.

Τι άλλο να είναι ένας άνθρωπος αυτού του πλανήτη εκτός από αντί-ηγεμονιστής όταν για κάποιο περίεργο λόγο (όχι και τόσο περίεργο εδώ που τα λέμε) στην διεθνή πολιτική «δίκαιο έχει όποιος έχει ίση δύναμη και όταν αυτό δεν συμβαίνει ο ισχυρός επιβάλλει ότι του επιτρέπει η δύναμή του και ο αδύναμος υποχωρεί και προσαρμόζεται» ή εξαφανίζεται (Θουκυδίδης). Υπάρχει ένα ερώτημα βέβαια για το πώς λειτουργούν και σκέφτονται οι πολίτες ενός «ισχυρού κράτους» όπως η Αθήνα, η Βρετανία και η Γαλλία την αποικιακή εποχή, οι ΗΠΑ ή η Κίνα αύριο. Δεν θα επεκταθούμε εδώ παρά το ότι αφορά ένα μεγάλο ζήτημα που αναλύσαμε σε άλλη περίπτωση.

Βασικά, έτσι γνώρισα και τον Κονδύλη. Είπε σε κοινό μας φίλο ότι «λυπήθηκε που έφυγα από την Ελευθεροτυπία» (όπου «ξένος μεταξύ ξένων» έγραφα επιφυλλίδες επί πολλά χρόνια και εβδομαδιαία). Επιδίωξα να τον συναντήσω για να μάθω, από περιέργεια, γιατί «λυπήθηκε». Συντομεύοντας την συζήτηση μαζί του, μου είπε ότι δεν είχε διαβάσει μεγάλα κείμενά μου πλην στα σύντομα άρθρα που διέκρινε ένα ισχυρό θεωρητικά και αντί-ηγεμονικά θεμελιωμένο επιχείρημα.

«Αυτό χρειάζονται οι μπουμπουνοκέφαλοι προοδευτικοί αναγνώστες της “Ελευθεροτυπίας”», μου είπε χαριτολογώντας με νόημα. Μια νομίζω ιστορικής σημασίας φράση που ερμηνεύει και τα παρόντα δεινά των Ελλήνων. Του απάντησα ότι είναι φυσικό και λογικό να διακρίνει μια αντί-ηγεμονική θεώρηση, όχι όμως δική μου. Ανήκει στην Θουκυδίδεια παράδοση και την καλλιεργούν σύγχρονοι μεγάλοι Δάσκαλοι της διεθνούς πολιτικής όπως οι Waltz, Gilpin et al. Eίναι επιστημολογικά-επιστημονικά εγγενώς αντί-ηγεμονιστές, του είπα. Συμφώνησε με τον γνωστό αποστασιοποιημένο και αξιολογικά ελεύθερο τρόπο με τον οποίο προσέγγιζε την «ανθρώπινη κατάσταση» και τις ποικίλες εκφάνσεις της. Πάντα με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και δικαιωματική ειρωνεία για τους «φιλοσόφους».

Κανείς δεν μπορεί να μιλήσει έγκυρα και αξιόπιστα για αυτά τα πράγματα εάν δεν κατανοήσει ότι ο σύγχρονος κόσμος, παρομοίως με την κλασική εποχή,  είναι εθνοκρατοκεντρικά θεμελιωμένος. Υπό τέτοιες ανεπίστροφες συνθήκες μάλιστα, ούτως ώστε αυτό που μετράει στη διεθνή πολιτική να είναι η κρατική ισχύς (ισορροπία δυνάμεων ή κατά τον Θουκυδίδη «ίση δύναμη»). Υποδειγματικά και ανελέητα αληθής ο Θουκυδίδης μας προειδοποιεί αποστασιοποιημένα και αξιολογικά ελεύθερα ότι: «Όσοι είναι ελεύθεροι το χρωστούν στην δύναμή τους» («ίση δύναμη» κατά όσων ισχυρότερων τους απειλούν οπότε εάν είναι και λίγο τυχεροί επιβιώνουν ελεύθεροι).

Δεν ήταν και άσχημα πάντως ως στοχαστική εμπειρία των νεανικών  μας χρόνων ο Μάρξ. Φτάνει κανείς να μην κολλήσει και όταν μεγαλώσει και προκληθούν στρεβλώσεις από τα πολλά αυθαίρετα επιστημονικά του σφάλματα και προβλέψεις για τον εξομοιωτικό ρόλο των οικονομικών παραγόντων. Ακόμη χειρότερα να μην παραστρατήσει στα βράχια και τους κρημνούς των Λένιν-Στάλιν και της κουστωδίας θηρίων που τους διαδέχθηκε στο Σοβιετικό υπερκράτος. Ο Μάρξ εν τέλει είναι ο καλύτερος αναλυτής του Δαρβινιστικού φιλελεύθερου καπιταλισμού. Οι τρόικες που σαδιστικά μας εξοντώνουν δεν είναι παρά παραπαίδια και μάλιστα μπάσταρδα αυτού του Δαρβινισμού, καθότι υπακούουν στον θηριώδη αθέσμιστο διεθνικό κερδοσκοπικό κόσμο. Αφήνω σε εσάς το συμπέρασμα τι είναι τα πολιτικοπνευματικά τερατώδη εγχώρια κράματα αριστεροακροδεξιοσοσιαλιστοκεντρώων θιασωτώνη μνημονίων και τρόικων στις χώρες θύματα.

Βέβαια, όταν «μεγαλώσαμε» και ιδιαίτερα όταν εμπεδώσαμε την επιστημονική σοφία «μεγαθηρίων» της επιστήμης που αναλύουν συνδυαστικά τα τρία επίπεδα ανάλυσης (Άνθρωπος, Κράτος, Διεθνής Πολιτική) όπως ο Θουκυδίδης, οWaltz και ο Κονδύλης, ή όταν προχωρήσαμε στις δικές  μας συνθετικές θεωρήσεις, συνεκτιμήσαμε δεόντως αυτό που συχνά εξηγεί ο Κονδύλης. Ότι δηλαδή όλα τα μοντερνιστικά ιδεολογικά ρεύματα είναι μορφικά πανομοιότυπα (κεντρικό ζήτημα στην τελευταία μου μονογραφία το «Κοσμοθεωρία των Εθνών»).

Γιατί όμως ανήμερα Χριστουγέννων αυτές οι σκέψεις;Σήμερα, ακριβώς, έφθασε τον υπολογιστή μου μια χαρτογραφική αναπαράσταση πολιτικών, ανθρωπολογικών, μεταφυσικών και άλλων στοιχείων του πλανήτη:  http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2013/08/12/40-maps-that-explain-the-world/?tid=pm_world_pop). Διατρέχοντας τον χάρτη διερωτήθηκα αυτό που έγραψα στην αρχή. Το γεγονός δηλαδή ότι τόσοι πολλοί χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς να ρίξουν μια ματιά στον πολιτικοανθρωπολογικό χάρτη ή να δουν τα διεθνή τεκταινόμενα στις ειδήσεις κάθε βράδυ, σκέφτονται εξισωτικά και εξομοιωτικά (κοινώς «διεθνιστικά» ή κοσμοπολίτικα»).

Πως είναι δυνατό τόσοι πολλοί να μην κατανοούν ότι η Πατρίδα των μελών κάθε κράτους και η Εθνική Ανεξαρτησία τους είναι η Ελευθερία τους. Το εθνοκράτος κάθε κοινωνικής οντότητας είναι ο θεσμός Ελευθερίας και από την ισχύ του εξαρτώνται η ασφάλειά τους και η ευημερίας τους. Ότι δεν μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη πνευματική παράκρουση από το να προσκολλάται κανείς σε ιδεολογικά δόγματα που πωλούν πνευματικό σανό που ροκανίζει τους ίδιους και την πατρίδα τους. Ιδεολογικά δόγματα τα οποία στην βάση της μιας ή άλλης υπόθεσης υποστηρίζουν, ουσιαστικά, ότι θα ενωθούν πνευματικά, πολιτικά, δικαιακά, οικονομικά και θεσμικά οι Ιάπωνες με τους Κινέζους, οι Αμερικανοί με τους Άραβες, οι Έλληνες με τους Τούρκους, οι Τούρκοι με τους Άραβες, οι Κογκολέζοι με τους Σουηδούς, οι Γερμανοί με τους Γάλλους, οι Γάλλοι με τους Κινέζους και όλοι οι υπόλοιποι με όλους τους άλλους.

Τρελό ακούεται εκτός και εάν κανείς όταν τα λέει είναι πολύ μεθυσμένος. Εν τούτοις πολλοί σκοτώθηκαν, πολλοί συνεχίζουν να είναι «μεθυσμένοι» με τέτοια πνευματικά δηλητήρια και πολλοί είναι έτοιμοι να θυσιάσουν την Ελευθερία τους, την ευημερία τους και την ασφάλεια τους, δηλαδή την Πατρίδα τους.

Αναζητήστε ποιες πολιτικές τάσεις πνευματικά και εμπράγματα έχουν ως λάβαρό τους την Εθνική Ανεξαρτησία! Έτσι, για να μην ξεχνούμε τα αίτια της συμφοράς μας.

Καλά Χριστούγεννα και Ελευθερία από την Τρόικα και τους μεταπράτες τους το 2014.

Π. Ήφαιστος –  P. Ifestos

www.ifestosedu.gr – info@ifestosedu.gr

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

9 ἀπαντήσεις στὸ «Να ενωθεί ο πλανήτης»: Τρελό δεν ακούγεται;

  1. Ὁ/ἡ Rosa Loser Burg -Ρόζα (χωρίς αγκάθια) Λούζερ (εκ πεποιθήσεως) Μπούργκ (χωρίς μπούργκα) γράφει:

    Το πρόβλημα ειναι οτι σε κάθε κράτος κατοικούν πολλά έθνη, αυτό σημαίνει οτι στη σύγχρονη πραγματικότητα το ίσύγχρονο κράτος ειναι πολυεθνικό κράτος. εσείς αν κατάλαβα καλά προτείνεται να γίνεται εθνοκάθαρση και κάθε κράτος να έχει την εθνοκρατική του ομοιογένεια απαραβίαστη;
    Κάτι σαν το θεσμό της παρθενίας που επεβάλετο να έχουν οι κόρες του προηγούμενου αιώνα για να την υπανδρευθεί ο (ομοεθνής) πολυπροξενεμένος γαμβρός!

    Μοῦ ἀρέσει

  2. Ὁ/ἡ ifestos1 γράφει:

    Παναγιώτης Ήφαιστος
    Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων-Στρατηγικής, http://www.ifestosedu.gr, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
    «Έθνος της Κυριακής», 13.2.2010 – http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=15426&subid=2&pubid=54424951

    Κάποιοι βλέπουν φαντάσματα: Εθνικιστές και … νεοεθνικιστές. Που είναι; Εμείς παντού βλέπουμε μόνο Έλληνες και τους εκφράζει ο Ρήγας Βελεστινλής: «Άμα φύγει ο τύραννος, ο ελληνικός λαός θα είναι φίλος και σύμμαχος με όλα τα ελεύθερα έθνη. Οι Έλληνες δεν ανακατεύονται εις την διοίκηση των άλλων εθνών, αλλά ούτε είναι εις αυτούς αποδεκτό να ανακατωθούν άλ­λα έθνη εις την δική τους. Δεν κάμνουν ποτέ ειρήνη με ένα εχθρό ο οποίος κατακρατεί ελληνικό τόπο».
    Λόγια γνήσια Ελληνικά. Τα δικά μας. Καθαρή και ψύχραιμη θέαση της ζωής, του κόσμου και των άλλων Εθνών. Κοσμοθεωρία Έθνους ανθρωπολογικά κτισμένου και εγγενώς, οικουμενικά προσανατολισμένου. Λόγια λιτά, αληθινά, πολιτικά μεστά, πολιτισμένα και άφθαρτα. Υμνούν την Δημοκρατία και την Ελευθερία, την δικιά μας και των άλλων Εθνών. Πνεύμα ανυψωμένο, σμιλευμένο μακραίωνα, γιγαντωμένο μέσα στην Βυζαντινή Οικουμένη, ριζωμένο στην διαχρονική ελληνικότητα. Την αιώνια και οικουμενική ελληνικότητα. Παρακαταθήκη του μέλλοντος, για όλα τα Έθνη. Αυτή κουβαλούν οι έλληνες: Ρήγας Βελεστινλής, τελεία και παύλα.
    «Σόροι, εξυπηρετικά σοράκια και δεσποτικά κοράκια» των σκοτεινών διεθνικών παρασκηνίων, και τα υπερατλαντικά αφεντικά αυτών που κραυγάζουν, είναι οι εθνικιστές. Όταν η δική μας Βυζαντινή Οικουμένη έπεσε, το 1453 μ.Χ., αυτοί είναι που έφεραν δεσποτισμούς, κρατικοεθνικισμούς, σοβινισμούς, αποικιοκρατίες, εθνοκαθάρσεις, γενοκτονίες, διεθνισμούς, φασισμούς και ηγεμονομαχίες. Δικά τους όλα αυτά, όχι δικά μας. Να τα χαίρονται, αυτοί και τα φερέφωνά τους.
    Τώρα βέβαια μας προέκυψε και ο εθνομηδενισμός, το νέο ιδεολόγημα: Κάποιοι εκεί στην Εσπερία θέλουν, λένε, ένα πλανήτη ανθρωπολογικά ισοπεδωμένο, «εύτακτο» και «εύρυθμο». Πλανητικό «συνωστισμό» μηδενιστών χωρίς μνήμη, χωρίς σκέψη και χωρίς ταυτότητα. Πλανητικό τερατούργημα ιδιωτείας, φιλαυτίας, ωφελιμοκρατίας, χρησιμοθηρίας, ηδονισμού, διάλυσης της οικογένειας, καταπολέμησης της πίστης, εξύμνησης της διαστροφής, κοντολογίς μεταμοντέρνας ανθρωπολογικής αποσύνθεσης. Επιστροφή στο μέλλον των ανθρωπολογικών Σοδόμων και Γομόρρων του Μαρκήσιου de Sade. Κατά Θόδωρο Ζιάκα, ο «ολοκληρωμένος μηδενισμός». Πλανητικά ανέφικτα όλα αυτά, βέβαια. Πλην, άμα ένα έθνος ξεγελαστεί και γευτεί τέτοια δηλητήρια, εκμηδενίζεται. Ωφελούνται ηγεμόνες και αρπακτικοί γείτονες.
    Άμα πάνω στο σβέρκο ενός Έθνους κάτσουν εθνομηδενιστές και προπαγανδιστές, οι ζημιές έρχονται. Το Αιγαίο μας; Η Κύπρος μας; Η Θράκη μας; Η Μακεδονία μας; Η Ήπειρός μας; Οι ενεργειακοί μας πόροι, δηλαδή το μέλλον των παιδιών μας; Όμως, τα ιερά νησιά μας, όμως, δεν είναι «μεταμοντέρνα»: Δεν είναι βράχοι άγνωστης ταυτότητας και άγνωστης εθνικότητας. Κάποιοι, πάντως, φαίνεται σαν να θέλουν να καταποντιστεί το Καστελλόριζο. Όχι να στέκεται εκεί ολόρθο, δικό μας, με χωρικά ύδατα, υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ. Τέτοιες θέσεις, αναμφίβολα, υπηρετούν υπερατλαντικούς αφέντες και αρπακτικούς γείτονες.
    Οι έλληνες είναι εγγενώς ειρηνόφιλοι και φιλοπάτριδες. Προτερήματα βαθειά ριζωμένα στην παράδοση του Έθνους μας. Φιλοπατρία ίσον πίστη και νομιμοφροσύνη στο Έθνος, προσήλωση στα εθνικά σύμβολα, τις παραδόσεις, τον εθνικό πολιτισμό, την γλώσσα, την δημοκρατία και την ελευθερία. Φιλοπατρία σημαίνει αυτοθυσία, αν χρειαστεί, για την υπεράσπιση ιερών, οσίων, βωμών και εστιών. Εδώ είμαστε, εδώ ανήκουμε, εδώ θα το παλέψουμε και εδώ θα πεθάνουμε. Εθνομηδενιστές και κατ’ επάγγελμα καθωσπρέπει προπαγανδιστές, συνέλθετε.

    Μοῦ ἀρέσει

  3. Ὁ/ἡ ifestos1 γράφει:

    Για την Ρόζα το προηγούμενο. Προσθέτω ότι διερωτώμαι πως είναι δυνατό να δει στο κείμενο τόσο φρικτά πράγματα. Σε κάθε περίπτωση θα τις συνιστούσα να διαβάσει εκτενέστερα κείμενά μου ή άλλα στην ιστοσελίδα μου για να καταλάβει ότι οι θεωρήσεις μου είναι στον αντίποδα αυτών που υποθέτει. Για παράδειγμα το “Κοσμοθεωρία των Εθνών” (http://www.ifestosedu.gr/104%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B1.htm ). Ιδιαίτερα στο κεφάλαιο 4 όπου εξηγώ ποιοι και πότε ανάπτυξαν ρατσιστικές αντιλήψεις της πολιτικής ανθρωπολογίας. Η ελληνικότητα είναι εκείνη η αξονική διαχρονική πολιτική παράδοση από την οποία ενώ είναι ανθρωποκεντρική και πλουραλιστική ελλείπουν στοιχεία τα οποία αναφέρεστε. Τώρα, δεν ξέρω εάν αναφέρεστε στην μετανάστευση. Στο “Κοσμοθεωρία των Εθνών” στις εκτενείς σημειώσεις τέλους θα βρείτε μια εκτενή ανάλυση για την διαφορά μεταξύ μετανάστευσης και ή όσμωσης μεταξύ εθνών και της λαθρομετανάστευσης.

    Μοῦ ἀρέσει

  4. Ὁ/ἡ Rosa Loser Burg -Ρόζα (χωρίς αγκάθια) Λούζερ (εκ πεποιθήσεως) Μπούργκ (χωρίς μπούργκα) γράφει:

    Η αναλύσεις χωρίς λύσεις …ειναι σαν να κλαίς το μωρό στην κούνια γιατί θα πέσει το σκεπάρνι απάνω του και θα το σκοτώσει, μια μέρα…
    Θεωρώ οτι ο ΟΗΕ (=οργανισμός ηνωμένων εθνών) πρέπει να πιεστεί απο τις δεινοπαθούσες χώρες, για να εισαγάγει Ψήφισμα που να επιβάλλει, με τη μορφή αυστηρού προστίμου ανά κεφαλή, σε κάθε χώρα καταγωγής πρόσφυγα ή μετανάστη, αφαιρούμενου (με δικαστική απόφαση για το ύψος του απο τον κρατικό προϋπολογισμό της χώρας προέλευσης ως άμεση οφειλή προς τη χώρα υποδοχής .
    Αλλιώς δεν θα καταλογιστούν οι πραγματικές ευθύνες στους πραγματικούς ενόχους : στις εξουσίες των χωρών απο τις οποίες ανοικειοθελώς εκδιώχθησαν οι πολίτες λόγω φτώχειας ή πολέμου…
    Οι κατά τα άλλα αναλύσεις ειναι αξιόλογες μεν αλλά ανώφελες δε, για τα θύματα αυτής της παγκόσμιας μετακινούμενης μάζας πολιτών…σήμερα εσύ , αύριο εγώ…για να εξυπηρετούνται τα εσαεί συμφέροντα των πολεμοχαρών και των αιμοβόρων κρατών.
    Παρόλα αυτά σας ζητώ συγγνώμη γιατί, σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς πολιτικής και πολιτιστικής κατάπτωσης , παρεξήγησα τις προθέσεις σας.

    Μοῦ ἀρέσει

    • Ὁ/ἡ ifestos1 γράφει:

      Να είστε καλά. Δεν παρεξηγιέμαι για κάτι, συζήτηση κάνουμε. Μόνο μια επισήμανση. Όταν παρεμβαίνω ως πολίτης θα δείτε ότι μιλώ και πιο πρακτικά. Όταν όμως αναλύω ζητήματα που εμπίπτουν στο πεδίο της επιστημονικής μου αρμοδιότητας και με μικρά κείμενα συμμετέχω στον δημόσιο διάλογο για λόγος δεοντολογίας της επιστήμης στέκομαι σε περιγραφές, ερμηνείες και προσανατολισμούς επιλογών όχι στις πρακτικές επιλογές γιατί θεωρώ ότι οι τελευταίες είναι προνόμιο της Πολιτικής και όχι των φορέων επιστημονικών τίτλων. Μέγα και αμφιλεγόμενο επιστημολογικό ζήτημα αυτό βέβαια
      Χρόνια πολλά και καλό νέο χρόνο

      Μοῦ ἀρέσει

  5. Ὁ/ἡ Rosa Loser Burg -Ρόζα (χωρίς αγκάθια) Λούζερ (εκ πεποιθήσεως) Μπούργκ (χωρίς μπούργκα) γράφει:

    Όταν η δική μας Βυζαντινή Οικουμένη έπεσε, το 1453 μ.Χ., αυτοί είναι που έφεραν δεσποτισμούς, κρατικοεθνικισμούς, σοβινισμούς, αποικιοκρατίες, εθνοκαθάρσεις, γενοκτονίες, διεθνισμούς, φασισμούς και ηγεμονομαχίες. Δικά τους όλα αυτά, όχι δικά μας. Να τα χαίρονται, αυτοί και τα φερέφωνά τους.

    Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία ήταν μια πολυεθνική και πολυπλιτισμική αυτοκρατορία απο τη στιγμή που το κακό εξουσιαστικό κομμάτι της χριστιανικής εκκλησίας θέλησε να διεισδύσει στη Διοίκηση του Βυζαντίου άρχισε η Πτώση της Οικουμενικότητας της Βασιλεύουσας…με λίγα λόγια η αρχαία ελληνική φιλοσοφάι και η ελληνθκότητα μια χαρά διατηρούνταν και δεν κινδύνεψε απο αλλοεθνείς ή απο αλλόθρησκους εξάλλου υπήρχε διοίκηση σε επίπεδο κοινότητας και επίσημη ανεξιθρησκεία πριν “μπεί ο δάκτυλος” της Χριστιανικής Εκκλησίας…

    Μοῦ ἀρέσει

  6. Ὁ/ἡ ifestos1 γράφει:

    Μέγα ζήτημα η Βυζαντινή Οικουμένη για να μπορέσουμε να το αναλύσουμε εδώ αλλά και η αξιόπιστη βιβλιογραφία ελάχιστη. Προτείνω το Γιώργου Κοντογιώργη το σχετικό κεφάλαιο στο “Δημοκρατία ως Ελευθερία” (Πατάκης) και σε πολλά κείμενα του Θόδωρου Ζιάκα. Αμφότεροι παραπέμπουν και σε πολλά και αξιόπιστα κείμενα.

    Μοῦ ἀρέσει

  7. Ὁ/ἡ Rosa Loser Burg -Ρόζα (χωρίς αγκάθια) Λούζερ (εκ πεποιθήσεως) Μπούργκ (χωρίς μπούργκα) γράφει:

    Πριν δεχθώ αδίκως τα πυρά: πρώτον όσον αφορά στην Χριστιανική Εκκλησία, διαχωρίζω την χριστιανική πίστη και το ορθόδοξο δόγμα (που εμπνέεται και αντλεί απο τη φυσική της πηγή, την αρχαία ελληνική φιλοσοφία) απο τον ιστορικό ρόλο της Διοίκησης της Χριστιανικής Εκκλησίας (πριν και μετά το Σχίσμα)…Οι πρώτοι χριστιανοί βρήκαν καταφύγιο στο Βυζάντι απο τους διωγμούς των Ρωμαίων τους προηγούμενους αιώνες, αλλά μετά υπέστησαν άλλου τύπου διωγμούς και απο την επίσημη Εκκλησία …ως οι “αναρχικοί” της εποχής τους.
    Και δεύτερον, άλλο να αξιοποιούμε την κληρονομιά της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας (χωρίς να την οικειοποιούμεθα) και άλλο να γινόμαστε λάτρεις της όποιας αρχαίας ελληνικής πολιτικής και κοινωνικής οργάνωσης του χ ή του ψ “κράτους -πόλης”… Σαν να λέω οτι μου αρέσει ενα φαγητό που ποτέ δεν δοκίμασα αλλά το είδα στα βιβλία μαγειρικής και με γοήτευσε!!!

    Μοῦ ἀρέσει

  8. Ὁ/ἡ Rosa Loser Burg -Ρόζα (χωρίς αγκάθια) Λούζερ (εκ πεποιθήσεως) Μπούργκ (χωρίς μπούργκα) γράφει:

    Επίσης , Χρόνια πολλά με Πίστη, Αγάπη, Σοφία και Ελπίδα.

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.