Κυριακάτικη αναισχυντία


Γράφει ο Γκαντίδης Ανδρέας

Αναμφιβόλως, το να καταργεί η φαινομενικά εκλεγμένη από το λαό εξουσία τα κεκτημένα με θυσίες δικαιώματα των εργαζομένων είναι γεγονός βάναυσο και αφόρητο. Το να αποδέχεται, όμως, ο ίδιος αυτός λαός ή μεγάλη μερίδα αυτού το τετελεσμένο γεγονός ως αναπόφευκτο και κατόπιν να το νομιμοποιεί στην καθημερινότητά του, εναρμονιζόμενος εμπράκτως με τα κελεύσματα της ξενοκίνητης εξουσίας, μόνον ως ένδειξη εσχάτης αφέλειας που ξεπερνά τα όρια της ανοησίας μπορεί να εξηγηθεί.

Μία τέτοια βαθμιαία στην αρχή και σαρωτική εν συνεχεία, όπως διαφαίνεται στο άμεσο μέλλον, κατάργηση είναι και η της Κυριακής αργία, για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους εμποροϋπαλλήλους.

Η εν λόγω κατάργηση αποτελεί μείζον γεγονός για τον πολύπαθο λαό μας, αφού περιβάλλεται από το ειδικό ψυχολογικό φορτίο, το συνυφασμένο με την ιδιαιτερότητα του Γένους μας, την Ιστορία του, την Πίστη του και την μπολιασμένη στη συνείδησή του εδώ και αιώνες ιερότητα της συγκεκριμένης ημέρας.

Από τον 4ο μΧ. αιώνα είχε καθιερωθεί με διάταγμα του Μ. Κωνσταντίνου η Κυριακή ως αργία, λόγω της ιερής σημασιολογίας της, μιας και, όπως φανερώνει η ονομασία της, είναι αφιερωμένη στον αναστημένο Κύριο. Επίσης αιώνες αργότερα, η υπεράσπιση της ιερότητας και του απαραβίαστου της Κυριακής, θα στοιχίσει τη ζωή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, κατά τη σκοτεινή περίοδο της Τουρκοκρατίας.

«ἘκεΙνο τὸ κέρδος ποὺ γίνεται τὴν Κυριακὴ εἶνε ἀφωρισμένο καὶ κατηραμένο, καὶ βάνετε φωτιὰ καὶ κατάρα εἰς τὸ σπίτι (βλ. στην πατρίδα) σας καὶ ὄχι εὐλογίαν», μας νουθετεί ο Άγιος του Γένους, υπερασπιζόμενος τα όσια και ιερά της Πίστεώς μας, απέναντι στα συμφέροντα συγκεκριμένης κάστας μεταπρατών και εμπόρων, που λυμαίνονταν το δυστυχή λαό μας σε συνεργασία με τον αγροίκο κατακτητή.

Κι ενώ μέχρι σήμερα απολαμβάναμε την επισήμως, εδώ και περίπου 100 έτη, καθιερωμένη αργία της Κυριακής, αποφάσισαν οι «φωστήρες» ηγέτες, αυτοί που βαρύνονται με την υποθήκευση της Πατρίδος μας, την κατακρήμνιση των ονείρων και των προσδοκιών μας, την μεθοδευμένη και επιχειρούμενη παντοιοτρόπως γενοκτονία του Έθνους μας, να στερήσουν κι αυτήν τη μία και μοναδική ημέρα, την καθιερωμένη στο Θεό μας και στην οικογενειακή μας θαλπωρή. Το πρόσχημα που παρουσιάζεται και αποτελεί βάναυση υποτίμηση της νοημοσύνης του λαού μας, είναι η δυνατότητα που προσφέρεται στους καταναλωτές (βλ. όχι πολίτες) να ικανοποιούν τα αδηφάγα ένστικτά τους όλες τις ημέρες της εβδομάδος χωρίς διακοπή, λες και το πρόβλημα του Έλληνα είναι η έλλειψη χρόνου προς κατανάλωση ενώ το χρήμα περισσεύει.

Η απόφαση αυτή δεν θα είχε καμμία ισχύ, εάν ο ελληνικός λαός, πιστός στην ιερή του παρακαταθήκη, την καταργούσε στην πράξη, αρνούμενος να συμμετάσχει στην ύπουλη τούτη μεθόδευση.

Ο ατομισμός όμως καθώς και η αρνησιπατρία, που σκοπίμως καλλιεργήθηκαν ισοπεδωτικά στη συνείδηση του σύγχρονου Νεοέλληνα, τον μεταμόρφωσαν από ενεργό και υπεύθυνο πολίτη σε παράφρονα ατομιστή καταναλωτή, που στέκεται ώρες πριν ανοίξουν τα ταμεία των πολυεθνικών υπεραγορών, ώστε να ικανοποιήσει την δυστυχία του αγοράζοντας τον πασχαλινό οβελία σε συμφέρουσα τιμή και με χρήματα που θα φυγαδευτούν σε τράπεζες του εξωτερικού, τα οποία και δε θα ξαναδεί. Κι όλα αυτά την ημέρα της Κυριακής∙ λες και δεν έφταναν οι υπόλοιπες έξι ημέρες της εβδομάδος για να ικανοποιήσει την υπερκαταναλωτική του μανία.

Είναι πράγματι αξιολύπητο θέαμα ο συνωστισμός των πάλαι ποτέ υπερήφανων και ελεύθερα σκεπτόμενων Ελλήνων  που, ως άβουλα υπνωτισμένα υποχείρια, μπροστά στα ταμεία των πολυεθνικών αφεντικών, αδιαφορούν αν με την παρουσία τους στερούν στους δυστυχείς και εν ομηρεία διατελούντες εργαζομένους την ανεκτίμητη οικογενειακή τους  κυριακάτικη γαλήνη.

Η Νέμεσις όμως κρέμεται, ως άλλη Δαμόκλειος Σπάθη, πάνω κι απ’ τον δικό τους τράχηλο, και θα τους στερήσει εν καιρώ, και πολύ σύντομα μάλιστα, τη δική τους κυριακάτικη ραστώνη, αφού σίγουρα θα βρεθούν κάποιοι άλλοι ανεύθυνοι οι οποίοι και θα νομιμοποιήσουν τη δική τους επταήμερη δουλεία!

Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω!

Γκαντίδης Ανδρέας

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.