Κατάθλιψη: Τι είναι, αιτίες και καταπολέμηση.


2

Αρχικά να ξέρετε ότι η κατάθλιψη είναι πολλές φορές μια φυσιολογική κατάσταση που την περνάμε όλοι μας. Είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού μας όταν μας έχει συμβεί κάτι άσχημο. Δεν υπάρχει κάποια μαγική θεραπεία σε αυτήν τη φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού μας, κανένα μαγικό χάπι, καμία μαγική τροφή.Αντίθετα όμως, υπάρχουν και άνθρωποι οι οποίοι νιώθουν αυτό το συναίσθημα παρατεταμένα, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποιο άσχημο γεγονός στη ζωή τους ή έχοντας συμβεί αρκετό καιρό πριν.

Αυτού του είδους η κατάθλιψη δεν είναι φυσιολογική και είναι κάτι το οποίο με “αλλαγή της χημείας” μερικές φορές διορθώνεται. Με αυτό το “φαινόμενο” θα ασχοληθούμε.
Κάποιοι τρόποι για να αλλάξουμε αυτή τη χημεία και να καταπολεμήσουμε την κατάθλιψη, είναι η σωστή διατροφή, η άσκηση, η κάλυψη διαφόρων ψυχολογικών αναγκών, και ο σωστός ύπνος.

Σε πολύ γενικές γραμμές, ο ανθρώπινος εγκέφαλος απελευθερώνει ορμόνες και νευροδιαβιβαστές που ελέγχει και επηρεάζει τη χημεία του σώματός μας, που είναι και η βασική αιτία κατάθλιψης …εσωτερικά του οργανισμού μας.

Αντίστοιχα, μερικές φορές απορροφάει αυτές τις ουσίες ώστε να ρυθμίσει και να ελέγξει διάφορες λειτουργίες του σώματός μας όπως την αίσθηση του πόνου, την επισκευή των μυών, την πρόθεση ύπνου, την πρόθεση για έρωτα, τη διάθεση, κλπ.

Το φαγητό και οι τροφές που καταναλώνουμε, αποτελούν το καύσιμο για να λειτουργήσουν τα πάντα στον οργανισμό μας.

Όταν ο οργανισμός μας λαμβάνει την κατάλληλη τροφή, ο εγκέφαλος και το σώμα θα λειτουργήσουνε πιο αποτελεσματικά χωρίς “παρενέργειες”, κάνοντας έτσι και πιο αποτελεσματικό τον έλεγχο της διάθεσης που είναι και το φλέγον θέμα του συγκεκριμένου άρθρου.

Αλλά όλα τα σχετικά με τη διατροφή, το φαγητό και τις τροφές που σχετίζονται με την κατάθλιψη, θα τα αναλύσουμε πιο κάτω.

Τώρα, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ένας από τους βασικούς παράγοντες καταπολέμησης της κατάθλιψης, είναι ο άφθονος και σωστός ύπνος.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός μας “επισκευάζεται” και θεραπεύεται, αναδομεί τους μύες, ξεκουράζεται και ανασυγκροτείται ο εγκέφαλος. Έτσι επηρεάζεται άμεσα και η διάθεσή μας την επόμενη μέρα.

Έτσι εξαιτίας του κακού ύπνου, ενισχύεται το “φαινόμενο” της κατάθλιψης.

Μία άλλη αιτία κατάθλιψης είναι… ο καιρός! Συνήθως κατά τους χειμερινούς μήνες που υπάρχει λιγότερος ήλιος ή και γενικά σε μέρη με λίγο ήλιο, δημιουργείται μία καταθλιπτική διάθεση.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο ήλιος μας παρέχει άφθονη βιταμίνη D όπως επίσης συμβάλλει στην απελευθέρωση πολλών χημικών ουσιών στο σώμα μας. Όλα αυτά που μας προσφέρει άμεσα ή έμμεσα ο ήλιος, γίνονται αιτία στο να έχουμε καλή διάθεση και ψυχολογική ισορροπία στον οργανισμό μας.

Αντίστοιχα άνθρωποι οι οποίοι δεν έρχονται ιδιαίτερα σε επαφή μαζί του επειδή για παράδειγμα αναλώνουν όλον τους τον χρόνο σε κλειστούς χώρους, είναι πιο ευάλωτοι στην κατάθλιψη.

Επίσης, ένας ακόμη σύμμαχος εναντίον της κατάθλιψης, είναι η γυμναστική ή απλά το περπάτημα! Η γυμναστική ή οι συχνές βόλτες με τα πόδια, επηρεάζουν θετικά τη χημεία του σώματός μας, πόσο μάλλον όταν γίνονται κυρίως στη φύση!

Αντίστοιχα πράγματα συμβαίνουν και με σπορ κυρίως τα ομαδικά, που ερχόμαστε σε επαφή και με άλλους ανθρώπους και παράλληλα γυμναζόμαστε.

Τέλος, ένα ακόμη πολύ σημαντικό πράγμα για την καταπολέμηση της κατάθλιψης είναι να κάνουμε πράγματα που μας αρέσουν: να φάμε ένα ωραίο φαγητό, να δούμε αγαπημένα μας πρόσωπα, να ακούσουμε τα αγαπημένα μας τραγούδια στη διαπασών, να χορέψουμε, να κάνουμε τρέλες (στις Σεΐχέλες!) κλπ κλπ.
Τώρα θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με το φαγητό, τη διατροφή και τις τροφές που επηρεάζουν την κατάθλιψη.

ΜΜΜΜΜ

Είναι πλέον δεδομένο ότι οι τροφές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία μας. Υπάρχουν αφροδισιακές τροφές, τροφές που καταπολεμούν την κατάθλιψη, κλπ αφού επηρεάζουν τη “χημεία” μέσα στον οργανισμό μας.

Ορισμένες τροφές πριν τον ύπνο που μπορεί να μας φέρουν καούρα, δυσπεψία, ανησυχία ή άλλα τέτοια συμπτώματα, μπορεί να γίνουν αιτία να έχουμε ανήσυχο ύπνο και θα πρέπει να τις αποφεύγουμε.

Κάποια παραδείγματα είναι:

♦ τα καυτερά
♦ φαγητά που περιέχουν ντομάτα
♦ αλμυρά φαγητά που μας αφυδατώνουν
♦ γεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη
♦ κόκκινο κρέας
κλπ
Τα φρέσκα φρούτα πέραν του ότι είναι πολύ θρεπτικά για τον οργανισμό μας, είναι ότι καλύτερο για την καταπολέμηση της κατάθλιψης.
Τα φρούτα περιέχουν “πολύ καλής ποιότητας” φυσικό σάκχαρο που μπορεί να επεξεργαστεί το σώμα μας, βοηθάνε στην ενυδάτωση του οργανισμού μας και παρέχουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών που μπορούμε να λάβουμε μόνο από αυτά.

Μερικά από τα καλύτερα φρούτα που βοηθάνε στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, είναι:

♦ μπανάνες
♦ φράουλες
♦ μάνγκο
♦ ανανάς
♦ γρέιπ φρουτ
♦ βερίκοκα
♦ ροδάκινα
♦ μήλα

Όταν κάνουμε δίαιτα, ένα από τα πιο κοινά πράγματα που αποφεύγουμε, είναι η κατανάλωση λίπους. Όμως για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, το λίπος είναι απαραίτητο.

Αν αποφεύγουμε κάθε μορφής λίπους κατά τη δίαιτά μας, μπορεί να προκαλέσουμε προβλήματά στη διάθεσή μας…

Παρόλα αυτά μπορείτε να βρείτε μια χρυσή τομή στο θέμα κατανάλωσης λίπους. Τα λίπη από ψάρια είναι τα καλύτερα για τη δίαιτά σας και για την καταπολέμηση της κατάθλιψης.

Έτσι κάνετε αναπλήρωση του απαραίτητου λίπους για να λειτουργήσει σωστά ο εγκέφαλος. Όταν ο εγκέφαλος λειτουργεί όπως θα έπρεπε, τότε είναι σχεδόν αδύνατο να έχετε κατάθλιψη!

Κάποιες άλλες πηγές καλών λιπαρών, είναι:

♦ οι ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια, κλπ)
♦ το αβοκάντο
♦ το ελαιόλαδο
κλπ

Τώρα, αν εκτίθεστε περισσότερο στον ήλιο (από τον ήλιο παίρνουμε βιταμίνη D) συνδυαστικά με κάποιες τροφές που μας παρέχουν βιταμίνη D, μπορείτε να αποτρέψετε αυτό το φαινόμενο.

Ορισμένα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D είναι:

♦ το συκώτι
♦ ο σολομός
♦ ο τόνος
♦ οι σαρδέλες
♦ ο κρόκος αυγού

Τώρα, από την άλλη μεριά, υπάρχουν και δύο “τροφές” οι οποίες θα πρέπει να αποφευχθούν, μιας και εντείνουν το φαινόμενο της κατάθλιψης.

Αυτές είναι η καφεΐνη και η επεξεργασμένη ζάχαρη (λευκή ζάχαρη)! Και γενικά αν επιδιώκετε να βελτιώσετε με φυσικό τρόπο τη διάθεσή σας, καλό είναι να αποφεύγετε αυτά τα δύο.

Έτσι γενικά η διατροφή και οι τροφές που καταναλώνουμε είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και γενικά στη διάθεσή μας και θα πρέπει να προσέξουμε πολύ τι να τρώμε και τι όχι.

Στην τελική, αρκεί να κάνουμε μια υγιεινή διατροφή και από κει και πέρα όλα τα άλλα θα έρθουν μόνα τους, όσον αφορά τη σωματική και τη ψυχική υγεία μας…

http://coolweb.gr/ti-einai-katathlipsi-aities-katapolemisi/

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.