Με αλλοιωμένο αλφάβητο οι νέοι πώς θα μαθαίνουν ελληνικά;


Γράφει ο Αθανάσιος Δέμος

Με έκπληξη και πολλή λύπη διάβασα πρόσφατα στην αθηναϊκή εφημερίδα «δημοκρατία» ένα δημοσίευμα με τον τίλο: «Γραμματική χωρίς «ήτα», «ύψιλον» και «ωμέγα»! Το δημοσίευμα μας πληροφορεί ότι τον περασμένο Νοέμβριο διανεμήθηκε στους μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης του δημοτικού η καινούργια γραμματική. Η νέα γραμματική εκδόθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ) με την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Το νέο σχολικό εγχειρίδιο διδάσκει τους μικρούς μαθητές ότι τα φωνήεντα είναι μόνον πέντε και τα σύμφωνα 18. Και αυτό γιατί τα γράμματα «η», «υ», «ω», «ξ» και «ψ» … εξοβελίστηκαν από το γνωστό μας μέχρι σήμερα ελληνικό αλφάβητο. Σε αντιστάθμισμα προστέθηκαν τα «γκ», «μπ» και «ντ». Αυτά τα τρία τελευταία προετοιμάζουν το έδαφος για τα λατινικά g, b και d. Eίναι οι πρόδρομοι των τριών αυτών λατινικών γραμμάτων…

Επί τέσσερις χιλιάδες χρόνια που διδάσκονταν με τον γνωστό τρόπο το αλφαβητάριό μας δεν παρουσιάστηκε καμία δυσκολία. Και με αυτήν την τροποποίηση προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι μαθητές θα διευκολυνθούν… Και πιστεύουν ότι αυτό θα γίνει αν τα φωνήεντα γίνουν πέντε αντί εφτά, μάλιστα μέσα σ’ αυτά τα πέντε, υπολογίζεται σαν ένα φωνήεν και το «ου». Δηλαδή τα φωνήεντα είναι: το «α», το «ε», το «ι», το «ο» και το «ου». Τα φωνήεντα η, υ και ω δεν υπάρχουν στο ελληνικό αλφάβητο, καθώς και τα σύμφωνα «ξ» και το ψ. Όμως, παρ’ όλα αυτά υποστηρίζουν ότι τα σύμφωνα είναι 18 και όχι 17, όπως γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Τα σύμφωνα αυτά είναι:«κ», «π», «τ», «γκ», «μπ», «ντ», «γ», «β», «δ», «χ», «φ», «θ», «λ», «ρ», «ζ», «δ», «μ» και «ν». Δίφθογγοι δεν υπάρχουν σ’ αυτό το αλφαβητάριο… Οι δίφθογγοι «βαφτίστηκαν» γράμματα»!

Οι ίδιοι οι συγγραφείς του εγχειριδίου παραδέχονται ότι «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις, αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις παραδοσιακές γραμματικές».

Και αυτό γιατί «στόχος του εγχειριδίου είναι να οδηγήσει με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στη συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας».

Έτσι, στα πλαίσια της «απλοποίησης», οι συγγραφείς αποφάσισαν από τη μία, να«κουτσουρέψουν» το αλφάβητο και από την άλλη να «βαφτίσουν» τους διφθόγγους γράμματα…

Με το αλλοιωμένο αυτό αλφάβητο πιστεύουν οι αρμόδιοι ότι οι απλοποιήσεις και διαφοροποιήσεις από τις παραδοσιακές γραμματικές θα διευκολύνουν τους μαθητές στην εκμάθηση της γραμματικής. Η πείρα δεκαετιών στα θέματα αυτά με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πλανώνται πλάνην οικτράν. Όχι μόνον δεν θα διευκολυνθούν οι μαθητές, αλλά σίγουρα θα μείνουν αγράμματοι. Χιλιάδες χρόνια που δεν υπήρχαν«απλοποιήσεις και διαφοροποιήσεις», τα Ελληνόπουλα μάθαιναν ελληνικά σωστά. Οι απόφοιτοι (εξαταξίου) Γυμνασίου χειρίζονταν άριστα τον ελληνικό λόγο προφορικά και γραπτά.

Με τις συνεχείς «απλοποιήσεις» τα τελευταία τριάντα χρόνια φθάσαμε στο σημείο που περιγράφει ο Ελληνιστής Ελληνο-Ιταλός Μάριο Βίττι: «Βλέπω στα Ελληνόπουλα που έρχονται να σπουδάσουν στην Ιταλία μία αισθητή άγνοια στην ελληνική γλώσσα, ακόμη και σε σχέση με τους Ιταλούς. Και αυτό είναι κάτι που τους εμποδίζει να φθάσουν στο Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπου οι περισσότεροι νέοι έχουν κλασσικές γνώσεις». Τα σχόλια περιττεύουν…

Αυτά, βέβαια, πριν αρκετά χρόνια. Εύκολα μπορούμε να φανταστούμε τι θα γίνει με το αλλοιωμένο αλφαβητάριο…

Στην Γαλλία για θέματα που αφορούν την γλώσσα, ζητείται από την Κυβέρνηση η γνώμη της Γαλλικής Ακαδημίας. Κάτι ανάλογο υπήρχε παλαιότερα και στον Οργανισμό της Ακαδημίας Αθηνών. Σήμερα όμως… Αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Έτσι, ο καθένας είναι ελεύθερος να εισάγει «καινά δαιμόνια» όποτε και όπως του καπνίσει…

Η Ζακλίν Ντε Ρομιγύ γράφει: «Οι Έλληνες εθεμελίωσαν τον πολιτισμό του λόγου». Οι σημερινοί, όμως, Έλληνες εργάζονται μανιωδώς να καταστρέψουν ό,τι δημιούργησαν οι πρόγονοί τους. Για να είμαστε όμως δίκαιοι, κάποιοι Έλληνες.

Τελευταία ακούγεται συχνά και ένας καινοφανής όρος: «Διεθνοποίηση της παιδείας». Στην πραγματικότητα ο όρος αυτός σημαίνει αφελληνισμό της Παιδείας

Μία παράμετρος της διεθνοποίησης της παιδείας είναι και το νεοεμφανιζόμενο αλφαβητάριο με τα πέντε φωνήεντα και τα δεκαοχτώ σύμφωνα…

proinoslogos.gr

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Μία ἀπάντηση στὸ Με αλλοιωμένο αλφάβητο οι νέοι πώς θα μαθαίνουν ελληνικά;

  1. Ὁ/ἡ DP γράφει:

    και ποιός σας είπε ότι οι γονείς θα επιτρέψουμε είτε να διδάσκονται αυτά τα κατασκευάσματα στα σχολεία είτε δεν θα μαθαίνουμε τα παιδιά Ελληνικά σπίτι μας?

    Μοῦ ἀρέσει

Σχολιάστε

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.