Το γράμμα “ν” και η κατάργησή του


Κάθε γράμμα του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχο και εικόνα.
Κάθε λέξη τέθηκε από τους «Ονοματοθέτες», νομοθέτες θα τους λέγαμε σήμερα, με ακρίβεια και όχι τυχαία και έχει άμεση σχέση Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.
Εάν πάμε δε στις Επιστήμες, τα παραδείγματα είναι ατελείωτα και άκρως διαφωτιστικά, αλλά και διδακτικά για τις επόμενες γενεές.

Το “Ν” συντονίζει τον εγκέφαλο.
Σχετικά πρόσφατα (1996) στο Ιατρικό Περιοδικό MEDIZIN-JURNAL στην Γερμανία, δημοσιεύτηκε μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:
«Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ότι δεν ήταν τυχαίο το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτο Ελληνικό Αλφάβητο με τα 27 γράμματα ». (Εκτός αυτού στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυπο, εκτός των άλλων, κάνει καλό στην καρδιά, ως αναπνευστική άσκηση.).

Και δικαιούμαι να ερωτήσω: Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
Γιατί θέλομε να φτωχύνομε τον εγκέφαλο των επομένων γενεών στην χώρα μας;
Ως μάχιμος Εκπαιδευτικός και συγγραφέας επιστημονικού συγγράμματος (ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η Έκδοση σήμερα), νομιμοποιούμαι να ερωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος:
Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μία μορφή τέτοια που δεν έχει ανάγκη απόn άλλες ακρότητες.

Όμως αναρωτιέμαι: Είναι τυχαίο άραγε που καταργήσαμε το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό » (!), αντί το εμβαδόν!
(Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημο Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !!

Για ποιον λόγο αυτή η ακρότητα: Για ποιον λόγο επίσημα διδάσκομε στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το
φίλο, το Σύμβουλο κλπ. κλπ.).
Το γράμμα Ν είναι οργανικό και όταν το κόβομε πονάει. Είναι σαν να κόβομε το δακτυλάκι μας..
Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον Παρθενώνα»!

Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίο, ειρωνικό κείμενο του Οδ. Ελύτη τότε «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει :
«Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού -Ν-, εκτός κι αν του’ λειπε η οπτική του ήχου.»
Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης: «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει.».

Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομε σήμερα ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (Σ). Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) κ.τ.ο.
Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα ένα αρνητικό γλωσσικό πρότυπο στους νέους μας με την τεράστια δύναμη των ΜΜΕ και το σχολείο ανήμπορο να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνία παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραία την εξέλιξη αυτή.
Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψη και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δική μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημα: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματική διαύγεια του ανθρώπου.
Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωπο να σκέφτεται σωστά.

Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωπο. Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.

Οι Αρχαίοι Έλληνες τα εγνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μόνον εμείς οι Έλληνες λέμε «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα» και δεν λέμε με άλλα γράμματα, (παρ΄όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμε σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχή μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.
Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσα στιγμή μία αξεχώριστη ενότητα.
Η Γλώσσα ενσαρκώνει την Σκέψη και η Σκέψη ουσιώνεται σε Γλώσσα. Είναι ένα νόμισμα με τις δύο όψεις του.
Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλλη.
Δεν μπορούσε να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την Ελληνική Γλώσσα.

Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην Σκέψη προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού.
Επομένως και το νοητικό επίπεδο καθορίζει και την ικανότητα της δημιουργίας Πολιτισμού.
Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορεία των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά :
Ιδεογραφικό, στη συνέχεια επινοήθηκε το Εικονογραφικό, έπειτα φθάσαμε στο Γραμμογραφικό, κατόπιν στο Συλλαβογραφικό (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα Φθογγογραφικό, που είναι αξεπέραστο και στο οποίο οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.

Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε, ως κόρη οφθαλμού, την Ελληνική Γλώσσα και να αντισταθούμε στην κακοποίησή της.

Σπύρος Μάρκου Διευθυντής 3ου Δημ. Σχολείου Λαρίσης

πηγή

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

5 ἀπαντήσεις στὸ Το γράμμα “ν” και η κατάργησή του

  1. Ὁ/ἡ Basilias γράφει:

    Διαβάζοντάς σας δάκρυσα γιατί κι εγώ έτσι αισθάνομαι και λατρεύω τη γλώσσα μας. Με κάνατε κι ένοιωσα τόσο περήφανη και τόσο αισιόδοξη, διότι όσο υπάρχουν εκπαιδευτικοί του δικού σας διαμετρήματος η Ελλάδα, η Γλώσσα της και οι Άνθρωποί της θα μεγαλουργήσουν και πάλι…………..
    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ

    Μοῦ ἀρέσει

  2. Ὁ/ἡ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ γράφει:

    Αγαπητέ Κύριε Μάρκου, από τη στιγμή που κριτήριο για την εκλογή και επιλογή των εθνοπατέρων είναι η αναγνωρισιμότητά τους, αν π.χ. είναι καλός ποδοσφαιριστής, ηθοποιός, αν είναι όμορφος(η) ή χαριτωμένος(η), αν κρατά από πολιτικό “τζάκι”, αν έχει το ¨δαχτυλίδι” της εξουσίας, είναι επόμενο να κυριαρχεί η αγραμματοσύνη και η έλλειψη επάρκειας παιδείας να δίνει το δικαίωμα στους κυβερνώντες να καταργούν στοιχειώδεις κανόνες γραμματικής για να καλύψουν την δική τους άγνοια. Είναι δε κόλαφος για τη Χώρα, να διδάσκονται τα αρχαία Ελληνικά σε σχολεία και Πανεπιστήμια σε άλλες Χώρες και εδώ να τα εξορκίζουμε και να συρρικνώνουμε τη γλώσσα μας τάχα για διευκόλυνση στη μάθηση. Αντίθετα, με νόμο δημοσιευμένο σε ΦΕΚ να καθιστά το Υπουργείο όχι Παιδείας αλλά Αμορφωσιάς, σαν υποχρεωτική για το Γυμνάσιο την διδασκαλία της Τουρκικής γλώσσας.
    Δυστυχώς η Χώρα μας πεθαίνει και εμείς μαζί της αλλά δεν το έχουμε καταλάβει ακόμα.
    Όταν οι νέοι μας μπορούν και επικοινωνούν μεταξύ τους με δέκα λέξεις από τις οποίες οι τέσσερις είναι η επανάληψη του “μαλάκα”, αυτό θεωρείται πρόοδος και διευκόλυνση στη μάθηση της γλώσσας.
    Δυστυχώς.

    Μοῦ ἀρέσει

    • Ὁ/ἡ Γιαννης Κυριακιδης γράφει:

      Τα υπουργεια (Ελλαδας-Κυπρου) ειναι γεματα απο καθηγητες και δασκαλους! Πού ειναι ολοι αυτοι οταν (αν) ερχονται ‘οι πολιτικοι’ να καταστρεψουν ;;;
      Ειναι το χειροτερο λαθος να μιλατε ολοι για ‘καταργηση’ των αρχαιων, ή των τονων, ή της καθαρευουσας κτλ. Η πραγματικοτητα ειναι οτι απλα με νονο “ΔΕΝ διδασκονται στα σχολεια” και η Νεοελληνικη Δημοτικη “ειναι η γλωσσα του κρατους”- και ξερετε πολυ καλα οτι ΔΕΝ καταργηθηκαν και διδασκονται ΚΑΙ στα Πανεπιστημια ΚΑΙ αλλού! (και οχι μονον στο εξωτερικο, οπως λετε). Εκει μπορει να μαθαινουν και τη δοτικη και άλλες πολλες, πάρα πολλες, ‘καταργημενες’ πτωσεις της αρχαιας, να λενε τον αοριστο έβαλας αντι έβαλες, να χρησιμοποιουν οξεια, βαρεια και τον συνδυασμο τους (αντι για την περισπωμενη, που χρησιμοποιηθηκε μετα), κτλ., κτλ., κτλ.
      Και αν το σκεφτείτε και λιγο παραπανω, οι γενιες που μεγαλωσαν με Αρχαια και Καθαρευουσα (Καθαρευουσες, για την ακριβεια) και Πολυτονικο, ειναι αυτες που κατεστρεψαν την Παιδεια (προσωπικα, σε κανεναν δεν καταλογιζω οτι κατεστρεψε τη Γλωσσα, γιατι η γλωσσα εξελίσσεται από μονη της και μονον)!!! και αυτοι που τη σοφια τους την αναγνωριζουμε μεχρι σημερα, εγραφαν με κεφαλαια και χωρις τονους…
      Μηπως, τελικα, πρεπει να τα βαλουμε με τον Αριστοφάνη τον Βυζάντιο (περ. 257 – περ. 180 π.Χ.) που απο τη βιβλιοθηκη της Αλεξανδρείας εκανε τη μεγαλη ανακαλυψη των τονων, και φυγαμε απο τον μουσικό τονισμό των αρχαιων;;;

      Μοῦ ἀρέσει

  3. Ὁ/ἡ GEO γράφει:

    Χάρηκα ιδιαίτερα και πηρα μια ανασα αισιοδοξίας ,με την αναγνωση αυτου του αρθρου. Ειλικρινά πρεπει να αισθανομαστε υπερηφανοι οταν εχουμε αυτου του ειδους τους εκπαιδευτικους και οταν μαλιστα ειναι στην πρωτοβάθμια παιδεία. Τα παιδια πρεπει να ειναι πολυ τυχερα .Νασαι καλα , γερός και παντα ετσι μάχιμος των Ελληνικών ιδεωδών Κυριε Διευθυντά .
    Σ’ ευχαριστώ απο καρδιάς!

    Μοῦ ἀρέσει

  4. Ὁ/ἡ Γιαννης Κυριακιδης γράφει:

    Εεε! Ενας ανθρωπος που μιλά για ‘διωκτες του Ν’ ειναι δυνατον να ΞΕΧΝΑ 104 “τελικα ν” απο το κειμενο του;;;

    -Αγαπητε κε Μαρκου! Μην κακοποιεις την Ελληνικη Γλωσσα με το να αρνησε οτι χρωστα την υπαρξη της και την τελειοτητα της στην αυτο-εξελιξη της (οπως και σχεδον ολες οι γλωσσες)! Δεν τα ξεχασατε τα 104 ‘ν’, ουτε τα “καταργησατε” – απλα δεν ηταν καθολου αναγκαια και γι΄αυτο ουτε που σας πειραξε η παραληψη τους (προσωπικα θα τα εβαζα απαραιτητως στον ΠαρθενώναΝ, στο ανά πάσαΝ στιγμήΝ, στο κόρηΝ οφθαλμού…)

    -Μηπως να προτειναμε και την επαναφοραν πχ. της Δοτικης;;; Εγω καταλαβαινω οτι πραγματα που δεν ειναι πλεον σε χρηση, δεν χρειαζεται να διδασκονται στους μαθητες (ειναι αντικειμενο αλλων μαθηματων, οπως τα Αρχαια κτλ) – και αντιθετα, πρεπει να μπαινουν κανονες σε θεματα που δεν καλυπτονται!

    Διαβαστε ξανα το κειμενο, αλλά με τα 104 ‘Ν’, και μετα πειτε μου κι εμενα ποιους κανονες προτεινετε να ακολουθησουμε, τελικα:

    Προς συζήτησηΝ:
    Το γράμμα “ν” και η κατάργησή του
    (Ἀναρτήθηκε στὶς 25 Ἰανουαρίου 2013 ἀπὸ τὸν/τὴν filologos10)
    Κάθε γράμμαΝ του Ελληνικού Αλφαβήτου εκπέμπει ήχοΝ και εικόναΝ.
    Κάθε λέξη τέθηκεΝ από τους «Ονοματοθέτες», νομοθέτες θα τους λέγαμεΝ σήμερα, με ακρίβειαΝ και όχι τυχαία και έχει άμεσηΝ σχέσηΝ Αιτίας και Αιτιατού, μεταξύ Σημαίνοντος και Σημαινομένου.
    Εάν πάμεΝ δε στις Επιστήμες, τα παραδείγματα είναι ατελείωτα και άκρως διαφωτιστικά, αλλά και διδακτικά για τις επόμενες γενεές.
    Το “Ν” συντονίζει τον εγκέφαλοΝ.
    Σχετικά πρόσφατα (1996) στο ΙατρικόΝ ΠεριοδικόΝ MEDIZIN-JURNAL στην ΓερμανίαΝ, δημοσιεύτηκεΝ μία επιστημονική εργασία, σύμφωνα με την οποίαν:
    «Η εκφορά του γράμματος «Ν» μεταφέρει οξυγόνοΝ στον εγκέφαλοΝ και ότι δεν ήταν τυχαίοΝ το γεγονός της τοποθέτησης του «Ν» στο μέσον ακριβώς του Αλφαβήτου – στο πρώτοΝ ΕλληνικόΝ ΑλφάβητοΝ με τα 27 γράμματα ».
    (Εκτός αυτού στο Χάρβαρντ, από ιατρικές έρευνες διαπιστώθηκεΝ ότι η απαγγελία των Ομηρικών Επών στο πρωτότυποΝ, εκτός των άλλων, κάνει καλόΝ στην καρδιάΝ, ως αναπνευστική άσκηση.).
    Και δικαιούμαι να ερωτήσω:
    Γιατί εμείς γίναμε διώκτες του «Ν»;
    Γιατί θέλομεΝ να φτωχύνομεΝ τον εγκέφαλοΝ των επομένων γενεών στην χώραΝ μας;
    Ως μάχιμος Εκπαιδευτικός και συγγραφέας επιστημονικού συγγράμματος (ΔΥΣΛΕΞΙΑ, Αθήνα 1994, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, 6η Έκδοση σήμερα), νομιμοποιούμαι να ερωτήσω, αλλά και να προτείνω στο τέλος:
    Η Ελληνική Γλώσσα έχει πάρει πλέον μίαΝ μορφήΝ τέτοιαΝ που δεν έχει ανάγκηΝ απόn άλλες ακρότητες.
    Όμως αναρωτιέμαι:
    Είναι τυχαίοΝ άραγε που καταργήσαμεΝ το γράμμα «Ν» στο τέλος των λέξεων και τα σχολικά μας βιβλία γράφουν το «εμβαδό » (!), αντί το εμβαδόν!
    (Στα σχολικά βοηθήματα όμως διαβάζομε « το εμβαδόΝ », δηλ. εκεί διατηρείται το Ν, ενώ το επίσημοΝ Κράτος στα βιβλία (ΥΠΕΠΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) το έχουν καταργήσει !!
    Για ποιον λόγοΝ αυτή η ακρότητα:
    Για ποιον λόγοΝ επίσημα διδάσκομεΝ στα σχολεία μας κανόνες που κατασκευάστηκαν αυθαίρετα, π.χ. χθες συνάντησα το Δήμαρχο (το φίλο, το Σύμβουλο κλπ. κλπ.).
    Το γράμμα Ν είναι οργανικόΝ και όταν το κόβομεΝ πονάει. Είναι σαν να κόβομεΝ το δακτυλάκι μας..
    Εάν κάποιος αντιτείνει ότι αυτόΝ είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια, θα πρέπει να του πούμε ότι «η λεπτομέρεια κρατάει τον ΠαρθενώναΝ»!
    Να θυμίσω όμως εδώ και το ωραίοΝ, ειρωνικόΝ κείμενοΝ του Οδ. Ελύτη τότε «ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ», όπου καταλήγει :
    «Κανένας Ηρώδης δεν θα τολμούσε να διατάξει τέτοια γενοκτονία, όπως αυτή του τελικού -Ν-, εκτός κι αν του’ λειπε η οπτική του ήχου.»
    Ο Γ. Ρίτσος έγραψε επίσης:
    «Και οι λέξεις φλέβες είναι. Μέσα τους αίμα κυλάει.».
    Δυστυχώς, όμως, διαπιστώνομεΝ σήμερα ότι μετά το Νι, έρχεται και η σειρά του τελικού Σίγμα (Σ). Κάποιοι δημοσιογράφοι στα κανάλια λένε κιόλας: «η μέθοδο», η «οδό», «η πλήρη! ένταξη» (!) κ.τ.ο.
    Καλλιεργούν έτσι αυθαίρετα έναΝ αρνητικόΝ γλωσσικόΝ πρότυποΝ στους νέους μας με την τεράστιαΝ δύναμηΝ των ΜΜΕ και το σχολείοΝ ανήμποροΝ να αντιδράσει, αλλά και την κοινωνίαΝ παθητικά να δέχεται ως περίπου μοιραίαΝ την εξέλιξηΝ αυτήΝ.
    Μετά από όλα αυτά διατυπώνω την εξής άποψηΝ και καταθέτω στο Συνέδριό σας την δικήΝ μου «Θεωρία» για το εν λόγω ζήτημαΝ: Διεθνώς μελετάται η μοναδική μουσικότητα της Ελληνικής Γλώσσας και ο αντίκτυπός της στην πνευματικήΝ διαύγειαΝ του ανθρώπου.
    Το γράμμα «Ν» διεγείρει τον εγκέφαλο θετικά και ενεργοποιεί τον άνθρωποΝ να σκέφτεται σωστά.
    Το τελικό Σίγμα ηρεμεί τον άνθρωποΝ.
    Αυτό το δέχεται και η σύγχρονη Ψυχιατρική.
    Οι Αρχαίοι Έλληνες τα εγνώριζαν όλα αυτά και δεν είναι τυχαίοΝ το γεγονός ότι μόνον εμείς οι Έλληνες λέμε :
    «Τα είπα με το Νι και με το Σίγμα»
    και δεν λέμε με άλλα γράμματα, (παρ΄όλο που έχομε στις καταλήξεις των λέξεων και άλλα γράμματα), διότι το Νι ενεργοποιεί το μυαλό μας να σκεφθούμεΝ σωστά και το Σίγμα ηρεμεί την ψυχήΝ μας, αφού μιλήσουμε δημόσια ή ιδιωτικά.
    Η σύγχρονη Ψυχογλωσσολογία δέχεται ότι η Γλώσσα και η Σκέψη γεννιούνται ταυτόχρονα και εξελίσσονται παράλληλα και συνιστούν ανά πάσαΝ στιγμήΝ μίαΝ αξεχώριστηΝ ενότηταΝ.
    Η Γλώσσα ενσαρκώνει την ΣκέψηΝ και η Σκέψη ουσιώνεται σε ΓλώσσαΝ. Είναι έναΝ νόμισμαΝ με τις δύο όψεις του.
    Δεν μπορεί να υπάρχει η μία πλευρά, χωρίς την άλληΝ.
    Δεν μπορούσεΝ να υπάρξει Ελληνική Σκέψη χωρίς την ΕλληνικήΝ ΓλώσσαΝ.
    Είναι γεγονός ότι η ποιότητα και ποσότητα «καταγραφών» στην ΣκέψηΝ προσδιορίζει και το νοητικό επίπεδο κάθε λαού.
    Επομένως και το νοητικόΝ επίπεδοΝ καθορίζει και την ικανότηταΝ της δημιουργίας Πολιτισμού.
    Το Ελληνικόν Αλφάβητον, στην πορείαΝ των χιλιάδων ετών του ήταν αρχικά :
    ΙδεογραφικόΝ, στηΝ συνέχεια επινοήθηκεΝ το ΕικονογραφικόΝ, έπειτα φθάσαμεΝ στο ΓραμμογραφικόΝ, κατόπιν στο ΣυλλαβογραφικόΝ (Γραμμική Α και Β) και τέλος καθιερώθηκε το ισχύον σήμερα ΦθογγογραφικόΝ, που είναι αξεπέραστοΝ και στο οποίοΝ οφείλεται η δημιουργία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Οικουμενικού Πολιτισμού.
    ΈχουμεΝ χρέος να διαφυλάξουμεΝ, ως κόρηΝ οφθαλμού, την ΕλληνικήΝ ΓλώσσαΝ και να αντισταθούμεΝ στην κακοποίησή της.
    Σπύρος Μάρκου, …)

    Οσο για την ελλειψη τονων στη γραφη μου, πριν με χαρακτηρισετε “κακοποιο”, σας λεω απλα οτι γραφω με κεφαλαία – οπότε αυτο που βλεπετε ειναι αποτελεσμα του οτι …ξεχασα να πατησω το κουμπι CapsLock…
    Γιαννης Κυριακιδης, Χημικος Μηχανικος, Κυπρος

    Μοῦ ἀρέσει

Ἀπαντῆστε στὸν/τὴν Γιαννης Κυριακιδης Ἀκυρῶστε τὴν ἀπάντηση

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.