Καρέ καρέ το ναυάγιο των Ναυπηγείων


Καρέ καρέ το ναυάγιο των Ναυπηγείων

Tα γεγονότα

To 2000, επί υπουργίας Τσοχατζόπουλου, υπεγράφη η σύμβαση για την προμήθεια των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 24 από τη γερμανική εταιρεία HDW, η οποία μετέπειτα εξαγοράστηκε από τον γερμανικό όμιλο της ThyssenKrupp Martine Systems.

Τρία χρόνια αργότερα, τα ναυπηγεία απ[οκτήθηκαν από τους Γερμανούς ένντι συμβολικού τιμήματος και με τν όρο να διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας. Την ημέρα της ιδιωτικοποίησης των ναυπηγείων, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανέθεσε στους νέους ιδιοκτήτες το πρόγραμμα «Ποσειδών», συνολικής αξίας 895 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού αφορούσε, όπως αναφέρει δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας, τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιότερων υποβρυχίων τύπου 209. Τον Σεπτέμβριο του 2005 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ναυπήγησης του πρώτου υποβρυχίου «Παπανικολής», το οποίο όμως, όπως θα αποδεικνυόταν κατά τη διάρκεια των δοκιμών, έγερνε! Οι Γερμανοί δεν αναγνώριζαν τα προβλήματα του υποβρυχίου ενώ το ελληνικό Δημόσιο είχε καταβάλει μέχρι και τον Οκτώβριο του 2009 περισσότερα από 2 δισ. ευρώ.

Ο ρόλος του Ευάγγελου Βενιζέλου

Με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2009, νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας τοποθετήθηκε ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Ο νέος υπουργός υπέγραψε σύμβαση σύμφωνα με την οποία το πλειοψηφικό πακέτο των ναυπηγείων μεταβιβάζεται στην εταιρεία Abu Dhabi Mar. Ως μέτοχος με ποσοστό 30% και εκπρόσωπος της εταιρείας εμφανίστηκε ο Λιβανέζος Iskandar Safa. Ο Βενιζέλος επικύρωσε τη νέα σύμβαση με νόμο που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα η νέα συμφωνία προέβλεπε την παραλαβή του «Παπανικολής» και των υπόλοιπων τριών υποβρυχίων μετά τις τελικές δοκιμές, τη ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του ενός από τα τρία παλαιότερα ενώ αντί για τον εκσυγχρονισμό των άλλων δύο, προτιμήθηκε η ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων.

Πρακτικά ο κ. Βενιζέλος με τη νέα συμφωνία επιβάρυνε το Δημόσιο με επιπλέον 515 εκατ. Ευρώ. Τα ανωτέρω διαδραματίστηκαν παρότι γνώριζαν τόσο η κυβέρνηση όσο και οι Γερμανοί και οι Άραβες ότι τα ναυπηγεία δεν μπορούν να κάνουν εξαγωγές λόγω του περιορισμού από την Κομισιόν.

Σήμερα τρία χρόνια μετά, ο «Παπανικολής» δεν πουλήθηκε, η σύμβαση Βενιζέλου ουσιαστικά δεν υλοποιήθηκε γιατί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας της δημοσιονομικής προσαρμογής δεν μπορεί να προχωρήσει στη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων και ως εκ τούτου δεν μπορεί να παραλάβει τα άλλα τρία, και ο Safa διαμαρτύρεται και απειλεί με δικαστικές προσφυγές γιατί η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τον νόμο Βενιζέλου που προβλέπει πληρωμές ανεξαρτήτως της πορείας των εργασιών του έργου.

Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/362581/kare-kare-to-nayagio-ton-naypigeion#ixzz2j0VPMI6w

Καταχωρίσθηκε στὴν κατηγορία Άρθρα. Φυλάξτε τὸν μόνιμο σύνδεσμο στὰ ἀγαπημένα σας.

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

Αὐτὸς ὁ ἱστότοπος χρησιμοποιεῖ τὸ Akismet γιὰ νὰ μειώσει τὰ ἀνεπιθύμητα μηνύματα. Μάθετε τί συμβαίνει μὲ τὰ δεδομένα τῶν σχολίων σας.